Biodiversitat

A la península Ibèrica, l’àguila cuabarrada (Hieraetus fasciatus) és una espècie en regressió i catalogada com «en perill», si bé hi manté, amb prop de vuit-centes parelles reproductores, la major població d’Europa. La població catalana de la cuabarrada –unes seixanta-set parelles– es manté estable des del 2001, en part gràcies a totes les accions promogudes per la Fundació per protegir-la.

De tots els paratges naturals que la Fundació té en propietat, és especialment als Espais Natura Puigventós (Baix Llobregat i Vallès Occidental), Montserrat - Coll de Can Maçana (Anoia), Bosc de Vilalta (Alt Camp), Congost de Fraguerau (Priorat) i Port d’Arnes (Terra Alta) on l’àguila cuabarrada troba bons refugis. En aquests espais, la Fundació hi ha dut a terme diverses campanyes de restauració i sembra d’antics camps de conreu, ja que així es creen hàbitats adequats per al conill i la perdiu, que són presa de l’àguila cuabarrada i altres rapinyaires, i es manté la discontinuïtat forestal, tan necessària per prevenir incendis.