?>

Biodiversitat

L’any 1972 només nidificaven a Catalunya deu parelles de cigonya blanca (Ciconia ciconia). La Fundació va iniciar el seu suport a l’espècie el 1996 promovent la instal·lació de deu nius artificials en diversos campanars de la zona dels aiguamolls de l’Empordà i la construcció d’un aviari als jardins del castell de Peralada, i col·laborant amb altres entitats en diferents projectes de reintroducció de la cigonya blanca arreu de Catalunya: a la Reserva Natural de Sebes (Flix, Ribera d’Ebre), a l’Espai Rural de Gallecs (Mollet del Vallès, Vallès Oriental), a les Basses de Gallissà (Bellver de Cerdanya), a Santpedor (Bages) i a Banyoles (Pla de l’Estany).

Durant tots aquests anys, s’han alliberat prop de 200 exemplars en els cinc espais citats i actualment es pot dir que, a Catalunya, l’espècie ja no es troba en situació crítica: el nombre total de parelles nidificants s’acosta a 300 i hi ha nous nuclis poblacionals ben consolidats a l’Empordà, a la Ribera d’Ebre i a Banyoles.