Cooperativa 2147 MANS

2147 MANS agrupa dotze empreses socials catalanes del sector agroecològic, que donen feina a persones amb discapacitat intel·lectual, amb malaltia mental o en risc d’exclusió social.

COOPERATIVA 2147 MANS

Tots els socis de la cooperativa treballen per a obtenir productes ecològics, a preus assequibles i d’origen local. I uneixen els seus esforços per mantenir economies d’escala que donin viabilitat al projecte, mitjançant la comercialització, en la gran distribució, de productes frescos envasats.

La Fundació Catalunya-La Pedrera és la impulsora de la cooperativa, a la qual participa com a sòcia col·laboradora.

LA MARCA

En el moment del naixement de 2147 MANS, la unió de totes les empreses productores de la nova cooperativa donava feina a 1.074 persones. La marca vol plasmar la unió d’esforços de cadascuna de les seves mans (1.074 x 2 suma un total de 2.148 mans).

La voluntat de deixar a la marca amb una mà menys, i batejar-la amb un nombre imparell, vol reflectir el compromís de la cooperativa amb la inserció laboral: les persones que hi treballen tenen una discapacitat però la superen unint-se.

MEMBRES DE LA COOPERATIVA

LA RAÓ DE SER

A Catalunya hi ha més de 42.000 persones amb discapacitat intel·lectual i només un de cada quatre accedeix al treball remunerat. La situació és encara més greu per a les més de 83.000 persones que pateixen alguna malaltia mental: només dos de cada deu treballen.

2147 MANS afavoreix la viabilitat de les empreses socials que creen llocs de treball que els permeten a aquests col·lectius inserir-se laboral i socialment, alhora que són part activa d’un negoci viable econòmicament que cobreix una demanda del mercat: el producte ecològic, comprat als punts de venda habituals i a un preu assequible.

RECONEIXEMENT I SUPORT

2147 MANS rep el suport de la Fundación Daniel & Nina Carrasso. Aquesta fundació familiar, que te per vocació el finançament de projectes relacionats amb l’art i l’alimentació saludable, fa possible l’assessorament tècnic als membres de la Cooperativa, aportant-los formació en agricultura ecològica i assessoria per la millora dels productes agroalimentaris.