Espai Natura

Montserrat-Coll de Can Maçana

NOVETAT

La Fundació Catalunya-La Pedrera ha obert un Punt d’Informació als visitants al seu Espai Natura Montserrat- Coll de Can Maçana per millorar l’atenció als visitants i regular el seu accés per tal de conservar aquest espai protegit del Parc Natural de Montserrat. El nou equipament esdevé realitat després de més d’una dècada de protecció d’aquest paratge natural per part de la Fundació, en estreta col·laboració amb el Patronat de Montserrat i l’Ajuntament del Bruc.

L’espai va ser adquirit el 2004 per la Fundació i durant aquests anys ha doblat el nombre de visites i per això el nou punt d’informació vol donar resposta a les creixents demandes dels visitants de l’espai, com ara: vigilància a l’aparcament, regulació dels vehicles a l’entrada i sortida, lavabos, més manteniment i neteja, informació, seguretat i emergències.

Obert tots els dissabtes, diumenges, festius i ponts.

De gener a primera quinzena de març 9.00–17.00 h
De la 2a quinzena de març a la 1a quinzena d'octubre. 9.00–19.00 h
De la 2a quinzena d'octubre a desembre. 9.00–17.00 h

Els vehicles que facin servir l’aparcament del punt d’informació (amb una capacitat màxima de 100 vehicles) fan una aportació de 4€ que es destinen en la seva totalitat a les despeses de conservació de l’espai, amb gratuïtat pels veïns dels municipis propers i amb descomptes per a entitats associades.

Descripció

Ubicat al municipi del Bruc i situat al Parc Natural de la Muntanya de Montserrat, aquest espai ocupa gairebé un 7% del parc natural i és el punt principal d’accés als camins i les agulles de roca d’aquest sector de Montserrat més desconegut, on els monòlits i les formes verticals conformen un laberint únic i meravellós. El nou punt d’atenció als visitants d’aquest espai permetrà accedir a totes les rutes d’aquest part de Montserrat amb tota la informació necessària per a gaudir-ne al màxim, així com descobrir racons més desconeguts per al públic en general, com ara l’Espai històric de les batalles del Bruc o l’església de Sant Pau Vell.

La Fundació ha recuperat aquesta entrada del parc natural pel vessant nord-oest per reconvertir-la en àrea de lleure. Des d’aquest punt surten els itineraris que van a sectors molt populars de la muntanya com són les Agulles, el refugi Vicenç Barbé, l’església de Sant Pau Vell, la Cadireta...

Dades de l'espai

Nom: Espai Natura Montserrat – Coll de Can Maçana
Any d’adquisició: 2004