Foment de l'èxit i l'excel·lència

Col·laborem en projectes organitzats per altres entitats que tenen per objectiu el foment de l’excel·lència en educació, com ara el Parc Científic de Barcelona, la Societat Catalana de Matemàtiques, l’Associació Catalana d’Universitats Públiques (ACUP), la Fundació Cercle d’Economia i l’Exporecerca.

Premi Fundació Catalunya-La Pedrera Exporecerca

El premi s'atorga dins el certament Exporecerca jove i consisteix a participar a l'Intel International Science and Engineering Fair (Intel ISEF), la fira de treballs de recerca per a pre-universitaris més gran i una de les més prestigioses del món. La fira té lloc cada any a una ciutat diferent dels Estats Units.

MISTI Global Teaching Lab

El programa MISTI Global Teaching Lab acull estudiants del Massachusetts Institute of Technology (MIT) per a què durant tres setmanes del mes de gener, donin classes de les matèries de ciències, tecnologia, enginyeria o matemàtiques a sis centres d’ensenyament de secundària de Barcelona i àrea Metropolitana.

Els quinze centres que participen en aquest programa en l’edició del 2017 són:

• Col·legi Sagrada Família Horta, Barcelona
  • Escola Bon Soleil, Gavà
  • St Peters School, Barcelona
  • Escola La Miranda, Sant Just Desvern
  • Institut La Llauna, Badalona
  • Institut Enric Borràs, Badalona
  • Institut Fort Pius, Barcleona
  • Fundació Llor, Sant Boi
  • Oak House School, Barcelona
  • Escola Àgora, Sant Cugat
  • Institut Josep Pla, Barcelona
  • Gresol Inernational-American School, Terrassa
  • The British School Barcelona, Castelldefels
  • Institut Príncep de Girona, Barcelona
  • Escola Sant Gregori, Barcelona

La Pedrera 1st International Physics Tournament

La Fundació Catalunya-La Pedrera, fruit de la seva relació amb el Davidson Institut of Science, organitza la fase local del Weizmann Physics Tournament 2015.

El Davidson Institut of Science s’especialitza en el camp de les matemàtiques, les ciències naturals i la tecnologia. Es troba al Weizmann Institute of Science (Rehovot, Israel), una de les institucions de recerca multidisciplinària més importants del món. Cada any, des de fa ja divuit anys, desenes d’estudiants de secundària d’arreu del món s’hi reuneixen per participar en el Physics Tournament també conegut com el 'Safe-cracking' Physics tournament.

En aquesta primera fase, que se celebrarà a La Pedrera el dia 11 de febrer, hi participaran 12 equips formats per estudiants de Batxillerat diversos centres educatius de Catalunya.

El torneig consisteix en construir una caixa de seguretat basada en els principis de la física. Durant el concurs cada equip haurà de competir contra els altres intentant obrir la resta de caixes i procurant que ningú pugui obrir la seva. El projecte, a més, serà avaluat per un jurat.

L’equip que el jurat consideri el guanyador, passarà a la següent fase del torneig, presentant el projecte a la fase final del Physics Tournament, que tindrà lloc el març de 2015 al Davidson Institut of Science (Rehovot, Israel). Cada any uns 40 equips competeixen en aquesta fase final. Els equips vénen d'Israel, Amèrica del Nord, Austràlia, Europa, i Àsia oriental.

Contacteu amb nosaltres per correu o per telèfon al      93 214 25 49