21/03/2013

La Pedrera acull les XVIII Proves Cangur de Matemàtiques

Proves Cangur de Matemàtiques a La Pedrera

La Fundació Catalunya-La Pedrera col·labora amb la celebració de les XVIII Proves Cangur de Matemàtiques que convoca la Societat Catalana de Matemàtiques (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) per a les que s’han inscrit 19.457 estudiants d’entre tercer de l’ESO i segon de batxillerat de: Catalunya, Andorra i, com a novetat d’enguany, un centre de la Catalunya Nord. Aquests alumnes procedeixen de 550 centres i 6.656 són de tercer d’ESO, 6.100 de quart d’ESO, 4.189 de primer de batxillerat i 2.512 de segon de batxillerat.

A Catalunya, hi ha un total de cent quaranta sis seus repartides entre universitats, instituts, col·legis, centres cívics i entitats, que han acollit aquestes proves que han consistit a resoldre trenta problemes matemàtics en una hora i un quart, i han tingut per objectiu estimular l’aprenentatge de les matemàtiques entre els estudiants de secundària i batxillerat.

La Pedrera ha estat una d’aquestes seus i s’han convocat, 89 joves, 64 de secundària i 25 de Batxillerat, procedents de 4 centres escolars (Institut Ernest Lluch, Sant Gregori i Sant Felip Neri, de Barcelona i Col·legi Jardí, de Granollers) per realitzar els reptes matemàtics proposats.

Els resultats de les proves Cangur es faran públics a mitjans d’abril a través de la seva pàgina Web.

A l’acabar la prova, la professora Maria Rosa Massa, ha impartit una conferència a tots els alumnes que han participat sobre: La resolució de l’Equació de Segon Grau al llarg de la història.

Des de la primera edició de les Proves Cangur de Matemàtiques, el 1996, l’organització ha estat a càrrec de la Societat Catalana de Matemàtiques, amb la col·laboració del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya i de les universitats catalanes i altres entitats cíviques. La Prova Cangur de Matemàtiques compta amb la col·laboració de la Fundació des de l’any 2011.

Les proves Cangur s’han celebrat avui en els diversos països d’Europa, Àsia i Amèrica que formen part de l’associació internacional Kangourou sans Frontières, en la qual la Societat Catalana de Matemàtiques té representació nacional pròpia.