Projectes LIFE

La Fundació participa en aquest projecte, que consisteix en la restauració i gestió de l’hàbitat de les llacunes de l’Alfacada i la Tancada, al Delta de l’Ebre. Veure video explicatiu projecte.

El projecte està coordinat pel Programa d’Ecosistemes Aquàtics de l’IRTA, i hi participen com a socis beneficiaris la Fundació Catalunya - La Pedrera, el Parc Natural del Delta de l’Ebre, Forestal Catalana i la Dirección General de Sostenibilidad de la Costa y el Mar del Ministerio de Medio Ambiente, Medio Rural y Marino.

El projecte té tres objectius bàsics:

• Recuperar l’entorn de la llacuna de la Tancada mitjançant la naturalització de la piscifactoria i les salines que antigament van transformar aquesta zona. Gaudeix de les imatges de la recuperació d'aquest entorn.
  • Millorar la qualitat, la connectivitat i la gestió hidrològica de la llacuna de l’Alfacada, mitigant els efectes del canvi climàtic.
  • Desenvolupar mesures de seguiment i difusió dels valors ecològics de les àrees restaurades.