Premi Vanguardia de la Ciència

Aquest premi és fruit de la col·laboració entre el Grup Godó i la Fundació i té com a objectiu la promoció de l’excel·lència científica.

El premi, inspirat en l’exemple de la revista Science, que cada desembre designa un «Avenç de l’any», és honorífic i premia l’avenç científic més important de l’any a Espanya. Els lectors de La Vanguardia poden votar les investigacions finalistes que un comitè científic assessor de prestigi escull entre els projectes de recerca que s’hi presenten.

Aquest premi és una ocasió més per participar en un programa de divulgació científica d’alt nivell, en la línia que la Fundació ha desenvolupat en els últims anys, a través de la col·laboració amb una sèrie de projectes dirigits a potenciar la recerca al nostre país i la formació científica dels joves.

Els candidats d’aquesta edició són:

Federica Bertocchini (Institut de Biomedicina i Biotecnologia de Cantàbria)

Marc Claret (institut Idibaps) i Antonio Zozano (Institut de Recerca Biomèdica de Barcelona).

Ruben Durante (Universitat Pompeu Fabra)

Ben Lehner (Centre de Regulació Genòmica) i Tanya Vavouri (Institut de Recerca de Leucèmia Josep Carreras)

- Ruben Martin i Francisco Juliá-Hernández (l'Institut Català d'Investigacions Químiques)

Ángela Nieto i Óscar Ocaña (de l'Institut de Neurociències d'Alacant)