Prevenció de situacions de dependència

Promoció de l’autonomia personal de les persones grans que volen mantenir-se actives en el desenvolupament de les activitats de la vida diària, preservant la seva salut.

QUÈ ÉS EL PROJECTE DE PREVENCIÓ DE LA DEPENDÈNCIA?

El projecte té per objectiu que les persones grans que conserven les seves capacitats físiques i cognitives tinguin al seu abast les activitats necessàries per a preservar la seva salut, podent així dur a terme una vida autònoma i activa el màxim de temps possible, prevenint les malalties pròpies del procés d’envelliment.

A QUI ENS ADRECEM?

• A les persones grans que volen continuar realitzant les activitats de la seva vida diària de manera autònoma i saludable.

QUINS SÓN ELS NOSTRES SERVEIS?

TALLERS DE MEMÒRIA ACTIVA:

Amb els anys, les persones van perdent les capacitats de retenir a la memòria conceptes i records, així com la capacitat d’aprenentatge de nous continguts.

Aquests tallers són la solució per a retardar el procés de pèrdues de memòria mitjançant dinàmiques disteses, relaxades i efectives, dinamitzades sempre per professionals psicòlegs.

PROGRAMES D’ESTIMULACIÓ FÍSICA:

En el procés d’envelliment es produeix la debilitació de la musculatura i de les articulacions amb la conseqüent pèrdua de força, equilibri, flexibilitat i mobilitat. Per tal de millorar aquests efectes i retardar el deteriorament, es proposen una sèrie d’activitats per a incrementar el benestar físic i emocional i la qualitat de vida, així com prevenir l’aparició de malalties cròniques.

Els programes d’estimulació física els realitza la Fundació Siel Bleu. Aquesta entitat sense ànim de lucre, present a diversos països europeus, de gran experiència i mètodes innovadors, promou els beneficis de l’activitat física mitjançant programes personalitzats, divertits i interactius.