Biodiversitat

Els ratpenats (quiròpters) són uns éssers fascinants en molts aspectes: són els únics mamífers adaptats al vol, s’orienten mitjançant l’emissió d’ultrasons, poden arribar a consumir milers de quilos d’insectes en un any i són una peça cabdal dels seus ecosistemes.

La Fundació ha col·laborat amb l’entitat Galanthus i el Museu de Ciències Naturals de Granollers en diversos estudis:

• Informe sobre l’estat dels boscos de ribera d’alguns dels espais que custodia la Fundació i anàlisi de la situació dels ratpenats que hi habiten.
  • Catalogació de les poblacions de ratpenats de cinc espais naturals fluvials i palustres de la Fundació: Espais Natura Ter Vell (Baix Empordà), Can Morgat (Pla de l’Estany), Sot del Fuster (Segrià), Alt Segre (Cerdanya) i Llacuna de l’Alfacada (Montsià). El projecte va servir per endegar en aquests espais el protocol de seguiment de quiròpters de Catalunya (QuiroRius).
  • Guia de camp "Els ratpenats de Catalunya".