Biodiversitat

El trencalòs (Gypaetus barbatus) està catalogat com una espècie «en perill». Les poblacions europees són força reduïdes i és als Pirineus on es concentra un dels majors nuclis poblacionals.

La Fundació ha col·laborat amb el Grup d’Estudi i Protecció del Trencalòs en diverses accions, com ara el seguiment de l’espècie per tots els Pirineus catalans, entre el 1999 i el 2001, on es van controlar vint-i-una parelles, o en un programa d’alimentació suplementària per a les parelles de trencalòs nidificants a Catalunya, ubicades a l’Alta Ribagorça, l’Alt Urgell, la Cerdanya i el Pallars Jussà, entre l’any 2001 i el 2004.

PAS instal·lats per la Fundació:

A l’Espai Natura Muntanya d’Alinyà, en concret, el 2005 aquest treball va donar el seu fruit amb la fixació d’una nova parella, que ha anat criant amb èxit d’aleshores ençà.