Xarxa Espais Natura

La Fundació protegeix el patrimoni natural i el paisatge assegurant-lo per a les generacions futures i creant valor als territoris.

La xarxa d'espais naturals en propietat és un model únic a Catalunya i Espanya. Es va adquirir per tal de preservar i gestionar indrets de gran vàlua ecològica i pasatgística. Ordenar-la i gestionar-la permet conservar i millorar la  biodiversitat i el paisatge i, al mateix temps, oferir oportunitats per a les persones que viuen en aquests territoris.

A més, ha col·laborat en la protecció i la gestió sostenible de molts altres espais del territori català, conjuntament amb altres entitats conservacionistes, organitzacions no governamentals i administracions públiques, mitjancant mecanismes de custòdia del territori.

Són espais de gran vàlua ecològica i paisatgística i d’interès especial per ser protegits perquè podrien ser alterats per activitats poc respectuoses.

En ells, la Fundació hi desenvolupa un pla de gestió amb la finalitat de conservar la seva bellesa natural, així com gestionar el seu ús públic de forma activa i innovadora.

Passaport Espais Natura

Checklists

ornitològics

MónNatura Pirineus