SALA DE PREMSA

< Tornar a l'índex

Barcelona, 01/02/2018

En el marc del cicle Acció&Reflexió a la Pedrera, què són i com són les famílies avui?

Què es pot considerar família? Quin tipus de valors, vincles i responsabilitats socials suposa el concepte família? Quins són els models preponderants de família, avui? Són algunes de les qüestions que intentaran respondre l’Asha Miró i el Manuel Delgado, amb la moderació de la periodista Sílvia Cóppulo, a l’Acció&Reflexió organizat per la Fundació Catalunya La Pedrera.

Us convoquem a assistir a l’Acció&Reflexió dedicat a les famílies, el proper dilluns 5 de febrer a les 19h a la Sala Gaudí de La Pedrera.

Famílies, avui. 5 de febrer a les 19h.

Famílies nuclears, extenses, mononuclears, compostes, acoplades, homoparentals...El concepte de família transcendeix creences, ideologies i cultures? Quins tipus de família són avui les unitats de convivència?

Asha Miró, escriptora

Manel Delgado, antropòleg

Modela: Sílvia Cóppulo, periodista

Els perfils

Asha Miró (Nasik, India. 1967)

Adoptada l’any 1974 per la família Miró, es diplomà en Ciències de l’Educació a la Universitat Blanquerna de Barcelona i cursà la carrera musical i de piano al Conservatori Municipal de Barcelona. Mestre a diferents escoles de Barcelona entre l’any 1989 i 2001, ha mostrat un interès especial per la cooperació internacional en camps de treball de diferents països i en l’organització d’actes solidaris.  Està col·legiada pel Col·legi de Periodistes de Catalunya.

En temes d’adopció va ser un referent en la formació de pares adoptius, va poder retrobar-se amb la seva família biològica i va participar a programes de ràdio i debats de televisió des de l’any 2000. Ha estat presentadora de diferents programes com AD sobre el món de la publicitat al Canal 33 de Televisió de Catalunya, el programa Líneas de Via Digital, programa Filmets de les televisions locals del circuit català  i del programa cultural Continuarà en TVE a Catalunya. És autora de més de 15 llibres i col·labora en diferents mitjans de premsa escrita i radiofònica.

Col·laboradora del Departament de Comunicació i Promoció del Fòrum Universal de les Cultures Barcelona 2004, va ser la seva portaveu del 2002 al 2004. Des de la publicació del seu primer llibre “La hija del Ganges”, ha defensat els valors de  respecte per la interculturalitat i diversitat a la nostra societat. També ha escrit llibres per a nens tot defensant la diversitat cultural.

Ha treballat per l’Ajuntament de Barcelona en qualitat d’assessora a la Regidoria de Dona i Drets Civils, com a mediadora entre l’ajuntament i les dones immigrants, al Departament de Cooperació Internacional coordinant la comunicació i al Departament de Comunicació del mateix ajuntament. Actualment ha reprès la seva tasca com a mestre de primària.

Manuel Delgado (Barcelona. 1956)

Antropòleg i professor universitari. Llicenciat en Història de l'art i doctor en Antropologia per la Universitat de Barcelona. Ha treballat especialment entorn la construcció de l'etnicitat i les estratègies d'exclusió en marcs urbans. També s'ha interessat per les representacions culturals a la ciutat i les noves formes de culte al món contemporani.

Membre de la Comissió d'Estudi sobre la Immigració del Parlament de Catalunya i membre de l'Observatori d'Antropologia del Conflicte Urbà, OACU. Actualment és professor titular d’Antropologia religiosa en el Departament d’Antropologia Social de la UB i estudia les identitats col·lectives en el context urbà. Dirigeix el Grup de Recerca en Exclusió i Control Social (GRECS).

Modera

Silvia Cóppulo (Mataró. 1958)

Llicenciada en Psicologia per la Universitat de Barcelona i doctora en Comunicació i Humanitats per la Universitat Ramon Llull. En l'àmbit acadèmic, és professora del Grau de Comunicació i Indústries Culturals de la Universitat de Barcelona.

El 1983 es va incorporar a Ràdio Sabadell i un any després a Catalunya Ràdio amb el programa Fil directe. Durant 1991 i 1993 va ser ajudant de direcció a La vida en un xip. A Catalunya Ràdio va dirigir i presentar programes d'entrevistes i debats, fins que el 1996 va fitxar per COMRàdio, on hi va estar durant deu anys. Entre els anys 2001 i 2003 va presentar els debats informatius La nit de l'actualitat i Plats pel cap a Barcelona TV. El setembre del 2009 va tornar a Catalunya Ràdio per dirigir i presentar el programa El secret.

En televisió va presentar el programa (S)avis de TV3 i el Canal 33. Des del setembre del 2011 fins al 2015 va ser la directora i presentadora del programa dels matins del cap de setmana El suplement, a Catalunya Ràdio. Ha presentat programes com La Vida i l'Anàlisi del Catalunya Vespre, El Divan que dirigeix des de 2017.

Finalment, també és escriptora d’obres com La família empresària Castells. Com gestionar els conflictes i la comunicació amb èxit en les empreses familiars (2006) juntament amb Mercè Dedeu. I també autora de Com neix COMRàdio (2006) i de 47 Dones de Primera (2009).

La Fundació Catalunya La Pedrera promou activitats culturals que fomenten les arts i el pensament i que busquen reflexionar per una societat més justa.

Amb el cicle Acció&Reflexió la Fundació treballa per aprofundir en el pensament de temes d'interès i d’actualitat. Aquest cicle és una oportunitat imprescindible per escoltar l’opinió de personalitats de la cultura i la societat catalanes i enumerar què motiva la seva reflexió i actuació.

Propers debats:

Lideratge en femení. 12 de febrer a les 19h.

El lideratge carismàtic i emocional va més enllà de la sima dels estereotips de rol, donats per l’educació i la cultura? Què diferencia el lideratge femení dels masculí? Quina percepció es té segons el gènere?

David Fernández, activista i periodista

Natza Farré, escriptora i comunicadora

Modera: Núria Ribó, periodista

Resiliència i adaptació als canvis. 19 de febrer a les 19h.

Els éssers humans tenen la capacitat de sortir enfortits i transformats després d’una adversitat. Quins són les mecanismes que ens ajudes a superar el canvis? Com els podem aplicar?

Isidre Esteve, pilot de ral·lis

Elsa Punset, filòsofa i divulgadora