SALA DE PREMSA

< Tornar a l'índex

Barcelona, 14/02/2018

En el marc del cicle Acció&Reflexió a la Pedrera. Com superar els canvis i les adversitats? En parlen l’Isidre Esteve i l’Elsa Punset.

Els éssers humans tenen la capacitat de sortir enfortits i transformats després d’una adversitat. Quins són les mecanismes que ens ajudes a superar el canvis? Com els podem aplicar?  Aquestes són algunes de les qüestions que intentaran respondre Isidre Esteve, pilot de ral·lis, i  Elsa Punset, filòsofa i divulgadora, amb la moderació del periodista Josep Puigbó, a l’Acció&Reflexió organitzat per la Fundació Catalunya La Pedrera.

Us convoquem a assistir a l’Acció&Reflexió dedicat a ‘Resiliència i adaptació als canvis’ el proper dilluns 19 de febrer a les 19h a la Sala Gaudí de La Pedrera.

Resiliència i adaptació als canvis. 19 de febrer a les 19h.

Isidre Esteve, pilot de ral·lis

Elsa Punset, filòsofa i divulgadora

Modera: Josep Puigbó, periodista

Els perfils

Isidre Esteve (La Seu d'Urgell, 1972)

Pilot que ha competit amb èxit en curses de Ral·li Raid, principalment al Ral·li Dakar. El primer títol el va aconseguir en la disciplina de l'enduro a l'estatal júnior de 80 cc, l'any 1990. El 1992 fou Campió d'Espanya d'aquesta mateixa cilindrada en la categoria màxima. El 1995 fou subcampió d'Europa i quatre anys més tard, el 1999, va guanyar el Campionat d'Espanya en la cilindrada de 125 cc.

​En Ral·lis TT ha estat Campió d'Espanya en 6 edicions (1999, 2000, 2001, 2003, 2004 i 2005).​ Ha estat participant en el Ral·li Dakar, al llarg de deu edicions. En moto, va ser primer pilot privat de la història del Paris-Dakar en guanyar una etapa l'edició de l'any 2000 i obtenir la seva millor classificació els anys 2001 i 2005, quedant en quarta posició final.

L’any 2007 va patir una greu lesió mentre participava en el Ral·li d'Almeria i quedà paraplègic. Tot i així, un cop recuperat i adaptat a la seva nova situació, ha seguit competint en el DAKAR 2009, 2017​ i 2018 tot pilotant automòbils adaptats

​Lidera la Fundació Isidre Esteve, entitat que té com a objectiu millorar la qualitat de vida de les persones amb discapacitat física o mobilitat reduïda tot utilitzant l’esport com a eina de motivació i superació, promovent la participació en esdeveniments esportius i contribuint a la recerca mèdica entorn a les lesions medul·lars.

Elsa Punset (Londres, 1964)

Llicenciada en Filosofia i Lletres, també es Máster en Humanitats per la Universitat d’Oxford i en Periodisme per la Universidad Autónoma de Madrid. Directora de continguts en Laboratorio de Aprendizaje Social y Emocional (LASE), col·laborà en televisió en el programa ‘El Hormiguero’ i ‘El mundo en tus manos’, al programa ‘Para todos la 2’ de TVE. Dirigí i presentà ‘La Mirada de Elsa’ al programa ‘Redes’.

Ha escrit llibres com Brújula para Navegantes Emocionales, Inocencia Radical y la fàbula, El león jardinero. L’any 2012, publicà el bestseller Una Mochila para el Universo i el  2014, El Mundo en tus Manos, sobre intel·ligència social.

L’any 2015 inicià la publicació de contes il·lustrats Los Atrevidos, dirigits al públic infantil, per ajudar-los a comprendre i a gestionar les seves emocions. L’any 2016 publicà El libro de las pequeñas revoluciones i el 2017 ha publicat Felices, on ofereix eines d’actitud a través de la filosofia per millorar la qualitat del dia a dia.

Modera: Josep Puigbó (Olot, 1958)

Llicenciat en Ciències de la Informació per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Exdirector de Ràdio Olot i Ràdio Costa Brava. Va col·laborar en els inicis de RÀDIO 4. Ha dirigit i presentat informatius i programes a Catalunya Ràdio.

Soci fundador i primer director general de la cadena Ona Catalana. A Televisió de Catalunya ha dirigit i presentat el ‘Telenotícies cap de setmana’ i el ‘Telenotícies migdia’, i la primera etapa del programa ‘Àgora’. A Televisión Española va dirigir i presentar El Debate de la 2 i Telediario 1ª edición. També ha dirigit i presentat programes a Canal 9, Canal Català i 8tv. Per a Televisió de Catalunya ha produït, dirigit i presentat diverses temporades del programa ‘(S)avis’ i la docusèrie ‘El dia de demà’.

La Fundació Catalunya La Pedrera promou activitats culturals que fomenten les arts i el pensament i que busquen reflexionar per una societat més justa.

Amb el cicle Acció&Reflexió la Fundació treballa per aprofundir en el pensament de temes d'interès i d’actualitat. Aquest cicle és una oportunitat imprescindible per escoltar l’opinió de personalitats de la cultura i la societat catalanes i enumerar què motiva la seva reflexió i actuació.