22/02/2018

En el marc del cicle Acció&Reflexió a la Pedrera. Elsa Punset: “La resiliència és la capacitat de no perdre l’alegria”

Isidre Esteve, Elsa Punset i Josep Puigbó.

El periodista Josep Puigbó va moderar dilluns passat la darrera conversa del cicle Acció&Reflexió d’aquest any, dedicat a la Resiliència i l’adaptació als canvis amb l’Isidre Esteve i l’Elsa Punset.

Puigbó va llençar la primera pegunta: Què és la resiliència?

La filòsofa i divulgadora Elsa Punset va explicar, que la resiliència, aquest concepte que s’ha posat tant de moda, és “la capacitat de no perdre l’alegria”. El pilot de ral·lis i impulsor de la fundació que porta el seu nom, va dir que la resiliència és “l'aprenentatge després d'un cop dur a la vida". En un ambient molt distès, Punset va fer referència a l’habituació hedonística “ens acostumem a les coses bones i aprenem de les dolentes perquè ens obliguen a cambiar”. En la mateixa línia va afegir que "Vivim en una societat que intenta donar l'esquena als mals moments. Ens coneixem poc i ens explorem poc. Els moments dolents han de ser d'aprenentatge".

Què ens fa feliços? L’Isidre Esteve ho té clar: "Ajudar als altres, revertir en la societat, això em fa més feliç que tots els èxits esportius". L’Elsa va afegir que  les persones que valoren les “petites coses els hi costa menys tornar a ser feliços després d’un fet traumàtic”.