SALA DE PREMSA

< Tornar a l'índex

Barcelona, 09/05/2018

Quin era el criteri fotogràfic de Miserachs?

La Fundació Catalunya La Pedrera presenta, en el marc de l’exposició «Miserachs. Epíleg imprevist», la taula rodona sobre criteris fotogràfics prevista per al proper 14 de maig a les 19h a l’auditori de La Pedrera.

Laura Terré, comissària de l’exposició ‘Xavier Miserachs. Epíleg imprevist’ i moderadora de la taula rodona, confirma que Miserachs “va deixar per escrit el seu criteri fotogràfic”. Terré apunta que el fotògrafsabia que la seva manera de pensar era conseqüència d'haver viscut en un temps històric concret, una resposta a les qüestions que li havia plantejat la vida i la seva activitat dins la cultura i la professió”. Sobre aquest i altres temes vinculats a la fotografia en parlaran dilluns vinent:

Carlos Pérez Siquier, fotògraf.

Almeria, 1930. Considerat un dels pioners de l’avantguarda fotogràfica a l’Estat Espanyol. Premio Nacional de Fotografia al 2003, acadèmic Supernumerari de la Reial Acadèmia de Belles Arts de Granada.

Txema Salvans, fotògraf.

Barcelona, 1971. És un dels professionals més destacats del fotodocumentalisme del país, pel seu treball cínic, irònic o, simplement, d’observador neutre. Des del 1993 ha rebut nombrosos premis fotogràfics nacionals com ara el Premi FotoPres’97 o el premi Photoespaña05 al millor llibre espanyol de fotografia, pel projecte Nice to meet you.

Pepe Baeza, editor de fotografia.

Valencia, 1955. Editor de fotografia del Magazine de La Vanguardia. Redactor en cap de fotografia a la Vanguardia des de 1990. Doctor en Ciències de la Informació (UAB, 1999). Professor de “Teoria i tècnica del fotoperiodisme” i de “Gèneres fotogràfics” a la UAB. Autor del llibre Por una función crítica de la fotografía de prensa.

Taula rodona sobre criteris fotogràfics

Lloc: Auditori de La Pedrera

Accés: Passeig de Gràcia, 92.

Hora: 19h.

Preu: 5 € (compra a través de la www.lapedrera.cat)

Inclou un accés gratuït a l'exposició temporal en dies posteriors de l’activitat.

Servei d’interpretació en llengua de signes.

ACTIVITAT PARAL·LELA

Tu també pots participar en l’exposició ‘Xavier Miserachs. Epíleg imprevist’

A través de la plataforma www.miserachsalapredrera.com la Fundació Catalunya La Pedrera convida el públic i els amants de la fotografia a participar en una exposició virtual i col·lectiva mitjançant tres propostes creatives inspirades en l’obra Miserachs des d’una mirada contemporània. Instagram és l’eina amb què els amants de la fotografia ja comparteixen imatges amb el hashtag #MiserachsaLaPedrera.

Les imatges triades per un comitè de selecció s’exposen en un espai específic dins de la sala d’exposicions.

Amb aquesta exposició i les activitats paral·leles, la Fundació Catalunya La Pedrera continua amb la línia de la recuperació de la memòria dels fotògrafs més destacats de la segona meitat del segle XX i amb la voluntat d’apropar la cultura a tota la societat.

Per a més informació:

Premsa Fundació Catalunya La Pedrera