SALA DE PREMSA

< Tornar a l'índex

Barcelona, Dimarts, 27 Juny, 2017

289 nois i noies reben les Beques escolars i universitàries de la Fundació Catalunya La Pedrera

Per primer cop es lliuren 8 beques universitàries que donen continuïtat en els estudis superiors als alumnes becats

En col·laboració amb entitats socials arrelades arreu de Catalunya, ja s’han atorgat més de 3.000 beques al llarg de 15 edicions

Barcelona, 27 de juny de 2017. La Fundació Catalunya La Pedrera ha lliurat avui els diplomes als 289 nois i noies que s’han acollit al programa Beques escolars i universitàries durant el curs 2016-17.

Aquest joves han pogut millorar la seva formació gràcies a les ajudes proporcionades per la Fundació Catalunya La Pedrera. El programa, que ha arribat aquest any a la seva quinzena edició és possible gràcies al treball i a la col·laboració de diverses entitats socials que actuen en alguns dels barris i poblacions més desafavorits del país.

Per primer cop, s’han atorgat 8 Beques universitàries a joves que ja havien participat en el programa Beques escolars durant l’educació obligatòria. D’aquesta manera se’ls ofereix la possibilitat d’accedir i finalitzar estudis universitaris.

Durant aquests anys la Fundació Catalunya La Pedrera ha atorgat 2.996 beques escolars amb un import mig de 1.350 euros, i 8 beques universitàries dotades de 2.500 euros cadascuna.

Entitats Beques escolars i universitàries 2016-17

Casal dels Infants per a l’acció social dels barris

Fundació ADSIS

Fundació Casal l’Amic

Tarragonès

Tarragona

ASSOCIACIÓ PROSEC (Promotora Social)

Segrià

Lleida

Fundació OSCOBE (Salt, Girona)

Gironès

Salt

Fundació Ser.gi (Salt, Girona),

Gironès

Salt

L’edat mitjana dels beneficiaris del programa beques escolars és de 14 anys, tot i que també nens dels 10 als 16 anys. Per gènere, un 61% són noies i un 39% són nois. D’altra banda, els becats per a la universitat tenen una edat mitja de 18,8 anys, i cal destacar que han participat en el programa de beques de la Fundació uns 7’5 anys de mitjana.

L’acte de lliurament de diplomes ha tingut lloc a l’Auditori de La Pedrera i ha comptat amb la presència de Germán Ramón-Cortés, president de Fundació Catalunya La Pedrera que ha felicitat a tots els becats i les seves famílies per haver assolit els objectius educatius del curs.

Sobre el programa Beques escolars

El programa Beques escolars va ser creat l’any 2002 per la Fundació Catalunya La Pedrera amb l’objectiu de proporcionar unes condicions econòmiques i socials adients per al col·lectiu de nois i noies en risc o situació d’exclusió social per ajudar-los a assolir la formació necessària per accedir al món laboral en millors condicions i incrementar així la seva taxa d’ocupació.

Els beneficiaris de les beques són proposats per les entitats col·laboradores del programa, que des de la seva experiència i pràctica quotidiana poden seleccionar els perfils més adients per a participar-hi. El programa es caracteritza per la flexibilitat que permet adaptar-se al màxim al perfil i a les necessitats dels usuaris i també a la dinàmica de funcionament de les entitats col·laboradores. Un altre dels aspectes importants del programa és el seguiment tutorial implícit a la beca i que es realitza a través de les entitats amb la finalitat que s’assoleixin els objectius establerts en cada cas.

Les entitats es comprometen també a desenvolupar un paper de mediació i coordinació entre totes les parts implicades en el procés socioeducatiu dels infants i joves participants.