SALA DE PREMSA

< Tornar a l'índex

Barcelona, Dimarts, 4 Juliol, 2017

90 estudiants internacionals, a la segona edició del Barcelona International Youth Science Challenge (BIYSC)

El programa impulsat per la Fundació Catalunya La Pedrera reunirà  estudiants de 18 països i tindrà lloc del 10 al 21 de juliol a Barcelona

L’Institut de Física d’Altes Energies (IFAE) i el Barcelona Supercomputing Center (BSC-CNS) se sumen en aquesta edició al BIYSC

El Barcelona International Youth Science Challenge (BIYSC) acollirà aquest estiu a 90 estudiants de tot el món amb l’objectiu de fomentar vocacions científiques. El programa internacional, impulsat per la Fundació Catalunya La Pedrera, tindrà lloc del 10 al 21 de juliol a Barcelona. Amb l’objectiu de potenciar l’interès per la ciència i l’excel·lència educativa, 90 joves treballaran a deu centres de recerca de Catalunya amb investigadors de prestigi internacional.

La segona edició del BIYSC comptarà amb estudiants de 16 a 18 anys de 8 països europeus —Bèlgica, Malta, Itàlia, Espanya, Holanda, Suïssa, Polònia i Alemanya— i 10 països de la resta del món —Xina, Taiwan, Estat de Palestina, Xile, Austràlia, Bahames, Hong Kong, Singapur, Estats Units i Malàisia—.

Durant dues setmanes els participants desenvoluparan un projecte de recerca al centre que hagin escollit i participaran en xerrades i debats científics. A més, ex-participants d’altres programes de la Fundació Catalunya La Pedrera, com Joves i Ciència o Bojos per la Ciència, i altres col·laboradors, realitzaran tallers sobre àrees tan diverses com comunicació i emprenedoria científica, impressió 3D, música i tecnologia o il·lustració científica.

Els participants tindran l’oportunitat de treballar en 10 centres de recerca d’excel·lència de Catalunya desenvolupant projectes en àmbits tan diversos com la biomedicina, la genètica, la biotecnologia, la química, la robòtica o la nanotecnologia. A més, aquesta edició compta amb dos projectes nous, un en l’àmbit de l’astrofísica a l’Institut de Física d’Altes Energies (IFAE) i un altre en el de la  bioinformàtica al Barcelona Supercomputing Center (BSC-CNS). Els centres que participen al BIYSC 2017 són:

• Centre de Regulació Genòmica (CRG)
  • Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC)
  • Institut de Recerca Biomèdica (IRB)
  • Institut Català d’Investigació Química (ICIQ)
  • Institut de Biologia Evolutiva (IBE)
  • Institut de Ciències Fotòniques (ICFO)
  • La Salle Campus Barcelona de la Universitat Ramon Llull
  • Laboratori de Sistemes Sintètics, Perceptius, Emotius i Cognitius (SPECS) de la Universitat Pompeu Fabra
  • Institut de Física d’Altes Energies (IFAE)
  • Barcelona Supercomputing Center (BSC-CNS)

En finalitzar el BIYSC els participants tindran 5 mesos per redactar una memòria sobre el seu projecte. Els dos joves que millor hagin superat tots els desafiaments que el programa planteja seran premiats per la Fundació Victor Grifols i Lucas i la Fundació Catalunya La Pedrera amb dues beques per participar al London International Youth Science Forum (LIYSF).

Amb aquesta nova edició del BIYSC, la Fundació Catalunya La Pedrera consolida el seu primer programa per fomentar vocacions científiques entre joves d’àmbit internacional. Amb 10 anys d’experiència en la promoció de l’esforç i l’excel·lència educativa en ciència a Catalunya, gràcies a programes com Joves i Ciència, la Fundació continua treballant per inspirar als futurs científics de tot el món.

BIYSC Opening Ceremony a La Pedrera

Amb la presència d’Andreu Mas-Colell, ex-conseller d’economia i coneixement de la Generalitat de Catalunya i president del Barcelona Institute of Science and Technology, i de Samuel Sánchez, investigador de l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya.

Presidit per Germán Ramón-Cortés, president de la Fundació Catalunya La Pedrera i Marta Lacambra, directora general de la Fundació.

Dia: Dimarts 11 de juliol

Hora: 18.30h

Lloc: Auditori de La Pedrera

Pg. de Gràcia, 92 Barcelona

*Obert als mitjans de comunicació que vulgueu assistir.