SALA DE PREMSA

< Tornar a l'índex

Barcelona, Dijous, 22 Març, 2018

El neuròleg Antonio Damasio a ‘Converses a La Pedrera’

La Fundació Catalunya La Pedrera presenta una nova edició del ‘Converses a la Pedrera amb la participació del reconegut neuròleg Antonio Damasio que conversarà amb Òscar Vilarroya, professor de psiquiatria de la UAB, avui a les 19h a l’Auditori de La Pedrera amb motiu de la presentació del seu nou llibre.

A la roda de premsa celebrada avui a La Pedrera, la directora general de la Fundació Catalunya La Pedrera, Marta Lacambra, ha dit que: "Estem molt contents de rebre a Antonio Damasio en el marc de ‘Converses a La Pedrera’, que coincideix amb la presentació d'un llibre fonamental per entendre les emocions que ens fan humans". Antonio Damasio ha fet una reflexió sobre la cultura, el llenguatge i l’intel·lecte, ja que considera que “abans de tot això, trobem els sentiments, sense els sentiments no haguéssim arribat a crear el llenguatge ni, per descomptat, la cultura”.

Antonio Damasio publica ‘El extraño orden de las cosas”

‘El extraño orden de las cosas’ (Destino) és el nou llibre del neuròleg Antonio Damasio que ens dona una nova manera d’entendre el món: Què va ser el que va portar als éssers humans a crear les cultures, aquest impressionant conjunt de pràctiques i instruments, on s'inclouen l'art, els sistemes morals i la justícia, la governació, l'economia política, la ciència i la tecnologia? La resposta habitual a aquesta pregunta remet a la nostra intel·ligència excepcional, assistida per una facultat humana única: el llenguatge. Damasio ofereix a  ‘El extraño orden de las cosas’ una nova visió per entendre la vida, la cultura i els sentiments.

Antonio Damasio  (Lisboa) és professor de neurociència, psicologia i filosofia, i dirigeix l’Institut del Cervell i la Creativitat a la Universitat del Sud de Califòrnia a Los Angeles. Amb formació de neuròleg i neurocientífic, ha fet aportacions fonamentals sobre els processos cerebrals i la relació que tenen amb les emocions, els sentiments i la consciència, i se’l considera un dels psicòlegs més eminents de la nostra època. És doctor Honoris Causa per diverses universitats de primer nivell i membre d’algunes de les acadèmies científiques més prestigioses del món. També ha rebut nombrosos premis, entre ells el Príncep d’Astúries de Ciència i Tecnologia el 2005 i el del Millor Investigador Reconegut de l’Institut de la Informació Científica. Ha tractat les seves investigacions a llibres com ‘El error de Descartes’, ‘La sensación de lo que ocurre’, ‘Y el cerebro creó al hombre’ i ‘En busca de Spinoza’, publicats per Destino en castellà i traduïts arreu del món.

Òscar Vilarroya Oliver és professor de Psiquiatria de la Universitat Autònoma de Barcelona, i investigador de l'Institut Hospital del Mar d'Investigacions Mèdiques de Barcelona. El seu treball s'orienta a l'estudi de les bases cerebrals de les malalties mentals, però també a explorar, en la població general, com el coneixement del cervell pot ajudar a entendre la conducta dels éssers humans en societat.

La Fundació Catalunya La Pedrera promou activitats culturals que fomenten les arts i el pensament i que busquen reflexionar per una societat més justa.

Amb el cicle Converses a la Pedrera, la Fundació Catalunya La Pedrera vol estimular el pensament crític donant veu a intel·lectuals de primer ordre de diferents camps de la cultura, la societat o la ciència, i compartint la seva trajectòria i la seva visió sobre el món actual.

Aquesta és la setena edició del cicle, el qual se celebra des de 2011 en col·laboració amb Arcàdia. Per Converses a La Pedrera hi ha passat personatges de la mida de Zygmunt Bauman, Yasmina Reza, Tom Wolfe, John Eliot Gardiner o Zadie Smith, entre altres.