SALA DE PREMSA

< Tornar a l'índex

Barcelona, 31/05/2018

El BIYSC Awards 2017 premia a dos joves estudiants amb projectes de bioinformàtica i biomedicina

Víctor Torrecillas i David Belda són els dos joves preuniversitaris guanyadors del BIYSC Awards 2017. Els dos estudiants van participar al Barcelona Internacional Youth Science Challenge (BIYSC) a la passada edició. Després de participar al programa de la Fundació Catalunya La Pedrera van desenvolupar llurs projectes de recerca en dos centres d’investigació de referència de Catalunya, l’Institut de Recerca Biomèdica (IRB) i el Barcelona Supercomputing Center (BSC).

Avui s’ha fet públic el veredicte de la Fundació Catalunya La Pedrera i la Fundació Victor Grífols que reconeix els dos millors projectes de recerca realitzats durant el al Barcelona Internacional Youth Science Challenge (BIYSC) 2017 amb dues beques per participar al London International Youth Science Forum (LIYSF).

BIYSC Award 2017 reconeix dos treballs de bioinformàtica i de biomedicina

Víctor Torrecillas té 18 anys i és de Barcelona. Està estudiant 2n de Batxillerat al Centre d’Estudis Montseny-Poblenou. Torrecillas va participar a l’edició del BIYSC 2017, concretament al projecte liderat pel Barcelona Supercompting Center (BSC). El seu treball de bioinformàtica es titula ‘Mutating LAE5 through bioinformatics tools to obtain a source for high-yield geraniol production’ i ha guanyat el reconeixement de la Fundació Catalunya La Pedrera.

David Belda també té 18 anys, és d’Alacant i estudia al King's College Alicante. Durant la participació en el BIYSC 2017 va estar implicat en el projecte liderat per l’Institute for Research in Biomedicine (IRB). El seu projecte és sobre biomedicia i ètica, titulat ‘Is animal immunostaining efficient and ethical?’. El treball ha estat premiat per La Fundació Víctor Grífols i Lucas.

El Barcelona Internacional Youth Challenge (BIYSC) és el programa internacional impulsat per la Fundació Catalunya La Pedrera que busca potenciar l’interès per la ciència i l’excel·lència educativa entre els joves de 16 a 18 anys d’arreu del món.

La Fundació Catalunya La Pedrera escalfa motors per al Barcelona Internacional Youth Science Challenge (BIYSC) 2018

Del 9 al 20 de juliol es celebrarà la cita internacional per a un centenar de joves pre-universitaris interessats en la ciència. La tercera edició del Barcelona International Youth Science Challenge (BIYSC) acollirà aquest estiu a 105 estudiants de tot el món, de 28 nacionalitats diferents amb l’objectiu de fomentar vocacions científiques.

Els joves, vinguts dels 5 continents, tindran l’oportunitat de treballar en 10 centres de recerca d’excel·lència de Catalunya desenvolupant projectes en àmbits tan diversos com la biomedicina, la genètica, la biotecnologia, la química, la robòtica o la nanotecnologia. Els centres que participen al BIYSC 2018 són:

• Barcelona Supercomputing Center (BSC)
  • Centre de Regulació Genòmica (CRG)
  • Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC)
  • Institut de Recerca Biomèdica (IRB)
  • Institut Català d’Investigació Química (ICIQ)
  • Institut de Biologia Evolutiva (IBE)
  • Institut de Ciències Fotòniques (ICFO)
  • Institut de Física d’Altes Energies (IFAE)
  • Institut d’Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer (IDIBAPS)
  • Fundació Alícia
  • Universitat de Vic (UVIC), Universitat Central de Catalunya

BIYSC Awards 2018

En finalitzar el BIYSC 2018 els participants tindran 5 mesos per redactar una memòria sobre el seu projecte. Els dos joves que millor hagin superat tots els desafiaments que el programa planteja seran premiats per la Fundació Victor Grifols i Lucas i la Fundació Catalunya La Pedrera amb dues beques per participar al London International Youth Science Forum (LIYSF).

Amb aquesta nova edició del BIYSC, la Fundació Catalunya La Pedrera consolida el seu primer programa per fomentar vocacions científiques entre joves d’àmbit internacional. Amb més de 10 anys d’experiència en la promoció de l’esforç i l’excel·lència educativa en ciència a Catalunya, gràcies a programes com Joves i Ciència, la Fundació continua treballant per inspirar als futurs científics de tot el món.

La Fundació Catalunya La Pedrera fomenta el talent científic

La Fundació Catalunya La Pedrera està compromesa amb la societat. Dins de l’àrea de coneixement  es desenvolupen projectes que transformen la societat amb accions d’innovació educativa, d’oferta d’oportunitats a joves en risc d’exclusió i amb el foment de la ciència i el pensament crític.