SALA DE PREMSA

< Tornar a l'índex

Barcelona, Dimarts, 28 Novembre, 2017

El Programa Talents de la Fundació Catalunya La Pedrera lliura per sisè any ajuts en l’àmbit de la recerca sanitària

La Gerència Metropolitana Nord de l’ICS donarà beques a professionals de l’Hospital Germans Trias i a professionals de l’Atenció Primària, mentre que l’Hospital Clínic de Barcelona es consolida en el projecte amb la dotació de dues beques per segon any consecutiu, a més d’una beca d’intensificació que cada any el programa dóna a un dels dos centres

Aquest any es lliuraran per primera vegada les beques Germans Trias Sapiens, que permetran la intensificació de recerca a professionals de l’Hospital

L’acte oficial de lliurament tindrà lloc el proper dimecres 29 de novembre a les 18h a La Pedrera

El Programa Talents, creat l’any 2012 per la Fundació Catalunya La Pedrera i per l’Hospital Universitari Germans Trias i Pujol, arriba aquest mes de novembre a la seva sisena edició. L’acte oficial de lliurament d’aquests ajuts tindrà lloc el proper dimecres 29 de novembre a les 18:00 a La Pedrera. Enguany, l’Hospital Clínic es consolida dins del Programa Talents i, igual que l’any passat, tindrà la dotació de dues beques. Per la seva banda, 9 nous professionals de l’Hospital Germans Trias rebran el reconeixement pel seu treball, així com un de l’Atenció Primària de l’Àrea Metropolitana Nord de l’ICS, a la vegada que 4 més renovaran la beca aconseguida l’any anterior.

Els Ajuts Germans Trias Talents van néixer amb la finalitat de retenir i potenciar la carrera dels joves talents de l’hospital. En aquests cinc anys, i gràcies al finançament de Germans Trias i la Fundació Catalunya La Pedrera, aquests ajuts s’han consolidat com una oportunitat per als professionals dels diferents centres que hi participen. Enguany també es fa l’entrega de les primeres beques d’intensificació, les beques Germans Trias Sapiens, un ajut de nova creació que ja es va anunciar l’any passat i al qual l’any que ve també s’hi sumarà l’Hospital Clínic.

Els projectes

Per optar als reconeixements, els professionals han de presentar un projecte de recerca avalat per un mentor. Els projectes presentats són avaluats per una comissió de Germans Trias i del seu institut de recerca. Els professionals que finalment són escollits tenen un contracte laboral amb l’Institut de Recerca Germans Trias i Pujol (IGTP), i mantenen, en la majoria de casos, la seva vinculació assistencial amb l’hospital.

A l’Hospital Clínic, per la seva banda, es lliuraran dos ajuts, un a un projecte del servei d’Hepatologia i un altre a un treball infermer. Els dos projectes han estat també avalats per un mentor i han estat avaluats internament.

Consells d’un reconegut investigador

Com cada a any, la promoció comptarà amb l’acompanyament simbòlic d’un padrí. En aquest cas serà el Dr. Juan Ruiz Manzano, cap del Servei de Pneumologia de l’Hospital Germans Trias i cap del grup de recerca de Malalties Respiratòries a l’IGTP, que prendrà el testimoni del Dr. Josep Mª Campistol, director general de l’Hospital Clínic de Barcelona, padrí de l’edició del 2016. Altres investigadors que han estat padrins han estat el Dr. Bonaventura Clotet, el Dr. Pere-Joan Cardona, el Dr. Juan Francisco Julián i el Dr. Manel Puig.