SALA DE PREMSA

< Tornar a l'índex

Barcelona, 22/05/2018

La fira internacional de ciència i enginyeria Intel ISEF dels EEUU premia a dos estudiants catalans

Javier López-Contreras i Ignasi Segura, dos “Joves i Ciència” de la Fundació Catalunya La Pedrera,  han guanyat el 3r premi en la categoria Systems Software de la International Science and Engineering Fair (Intel ISEF) i el 2n premi Especial de la NASA.

A la cerca d’asteroides
El Javier i l’Ignasi, de 18 i 15 anys respectivament, es van presentar conjuntament a la fira Intel ISEF amb un treball de cerca d’asteroides. El projecte consisteix en un algoritme per automatitzar la recerca d’asteroides, que fins ara recau en l’observació per part de professionals.
El projecte inclou processos mai abans utilitzats en aquest àmbit per identificar, seguir i aportar informació essencial sobre tots els objectes en moviment en imatges del cel nocturn. Previsiblement, quan es posi en funcionament contribuirà a ampliar el catàleg astronòmic. El software dissenyat pels estudiants es pot trobar al web GitHub i és gratuït i de codi obert, és a dir, que el pot modificar i adaptar qualsevol usuari interessa

Intel ISEF: Punt de trobada d’estudiants pre universitaris
Aquest cap de setmana ha finalitzat a Pittsburgh (Pennsilvània, EEUU)  la fira internacional de Ciències i Enginyeria d'Intel (Intel ISEF), el certamen internacional de ciència i enginyeria per a estudiants pre-universitaris més gran del món, amb gairebé 2.000 participants de 75 països. El Joel Romero, el Javier López-Contreras i l’Ignasi Segura són els tres joves catalans (i únics de l’estat espanyol) que hi han participat.

Segon any consecutiu que un estudiant català i de ‘Joves i Ciència’ rep el reconeixement de la NASA
Joel Romero, de 17 anys, també ha participat a fira Intel ISEF, de fet,  era la segona vegada que hi participava. L’any passat va guanyar el premi de la NASA en Enginyeria Mecànica amb el projecte que va crear durant la primera fase de Joves i Ciència: explorar Mart mitjançant robots amb forma humana que farien el planeta habitable per als humans.

Per la detecció del càncer
El treball que ha presentat aquest any a Intel ISEF s’anomena VANGUARD, i busca la creació d'una plataforma que permeti anar un pas per davant de la detecció del càncer mitjançant l'ús de la bioquímica, la intel·ligència artificial i el treball col·laboratiu en xarxa.

Joves i Ciència, foment del talent científic
Tant el Javier com  el Joel i l’Ignasi són participants del programa Joves i Ciència de la Fundació Catalunya La Pedrera. El programa, que té per objectiu fomentar les vocacions científiques entre els joves, recluta cada edició 50 estudiants de 4t d’ESO que tenen l’oportunitat de viure la recerca científica en primera persona durant tres anys.

La Fundació Catalunya La Pedrera fomenta el talent científic
La Fundació Catalunya La Pedrera està compromesa amb la societat. Dins de l’àrea de coneixement  es desenvolupen projectes que transformen la societat amb accions d’innovació educativa, d’oferta d’oportunitats a joves en risc d’exclusió i amb el foment de la ciència i el pensament crític.

Material adjunt

> Nota de premsa