SALA DE PREMSA

< Tornar a l'índex

Barcelona, 12/12/2017

La cooperativa MANS i Ferrer llencen un nou producte ecològic i amb finalitat social: els fruits secs MANS & FERRER

El nou projecte uneix l’experiència en producció ecològica i inserció laboral de MANS i la de comercialització de productes tradicionals i artesans de Conserves FERRER

MANS és una iniciativa promoguda per la Fundació Catalunya La Pedrera que té com a objectiu generar llocs de treball de persones amb dificultats i revalorar la pagesia catalana

Santpedor, 12 de desembre de 2017. La Fundació Catalunya La Pedrera i Conserves Ferrer han impulsat la creació d’un nou producte ecològic i social: els fruits secs MANS & FERRER.

El nou producte ja està a la venda a grans superfícies i botigues d’arreu d’Espanya a través de la xarxa comercial de FERRER i també a través de la botiga on-line www.shopferrer.com i a El Rebost de Ferrer (la botiga de fàbrica).

El nou producte és 100% ecològic i el més important, genera llocs de treball per a persones amb dificultats i revalora la pagesia catalana i les explotacions ecològiques del territori.

Inicialment es posen a la venda 19 referències dels fruits secs MANS & FERRER amb previsió d’incrementar-les en un futur. En el primer any al mercat s’espera poder facturar 61.000 euros i la previsió de creixement fins al 2020 és d’un 69%.

L’envasat del nou producte es realitza a l’obrador de la Fundació Topromi (La Canonja) on s’han creat 3 llocs de treball (2 d’inserció i 1 de suport) i es preveu generar de 3 llocs de treball d’inserció més fins al 2020.

MANS una cooperativa social

La cooperativa social MANS és una cooperativa de productes ecològics i majoritàriament de proximitat que insereix laboral i socialment a joves amb dificultats.

El projecte va néixer el 2011 promogut per la Fundació Catalunya La Pedrera. MANS envasa i comercialitza fruita, verdura, llegums i fruits secs ecològics produïts pels seus socis, Fundació Molí d’en Puigvert i els Horts de Sant Benet, i els 26 integrants de la Xarxa de Productors Associats.

La Fundació Topromi envasa els fruits secs dels productors associats; i es desenvolupen productes transformats amb el suport de la Fundació Alícia i en col·laboració amb empreses agroalimentàries com Conserves Ferrer i Aneto.

El projecte social es fa en coordinació amb els Ajuntaments de Sant Vicenç dels Horts, Sant Boi de Llobregat, Navarcles, Sant Fruitós de Bages o Manresa per a la derivació de joves, i amb entitats socials expertes en la inserció social i laboral de persones amb dificultats, especialment joves, que participen activament com les fundacions Formació i Treball i Marianao.

CONSERVES FERRER, una empresa socialment responsable

FERRER és una empresa familiar especialitzada en conserves tradicionals i artesanals i un dels líders del mercat  nacional d’aliments preparats, amb més de 50 anys d’història.

El seu portfoli de productes inclou més de 240 referències, entre les quals s’hi troben les cremes, salses i conserves vegetals i de marisc, peix i llegums, a més de menjars preparats i també una línia de productes refrigerats i de cuina al buit.

FERRER destaca per l’elevada qualitat dels seus productes, per la tradició de les seves receptes, pel seu caire mediterrani i per la recerca constant de la innovació en totes les seves àrees i productes.

A més de ser una empresa arrelada al territori, amb un fort posicionament a Catalunya, FERRER està present a la resta de l’estat i també a nivell internacional.

FERRER té un compromís social que té com a objectius treballar pel territori i aportar valor a la societat.