SALA DE PREMSA

< Tornar a l'índex

Barcelona, Dijous, 7 Setembre, 2017

La Fundació Catalunya La Pedrera impulsa als joves músics catalans amb la sisena temporada de Residències Musicals

El diumenge 17 de setembre es farà el primer dels nou concerts d’aquest curs a La Pedrera. La soprano Sara Blanch inaugura el cicle amb un recital bel canto amb piano

També són residents d’aquesta edició Izan Rubio, guitarra, i Adrian Blanco, piano

El proper diumenge 17 de setembre s’inicia la sisena temporada del cicle Residències Musicals a La Pedrera amb el concert de Sara Blanch. La jove soprano de més projecció internacional inaugurarà la temporada amb un viatge pel barroc, pel bel canto i pels compositors catalans contemporanis.

Aquest projecte de la Fundació Catalunya La Pedrera iniciat la temporada 2012-13 s’ha consolidat en el seu objectiu de promocionar joves talents de la interpretació musical del nostre país amb propostes de rellevància. El projecte manté la seva essència: com a residència de treball per crear noves programacions en col·laboració amb d’altres intèrprets i els concerts oferts al gran públic.

L’èxit d’aquestes cinc temporades, tant de crítica especialitzada com dels espectadors, el compromís i la satisfacció dels residents, avalen la continuïtat d’aquest projecte.

Residències Musicals 2017-2018

Per aquesta temporada 2017-2018 s’ha fet una acurada selecció entre els joves de més talent de l’actual panorama català, incloent als més vinculats a les programacions del país, com els que estan residint a l’estranger. Bé completant els seus estudis, bé ja inserits en el món professional, i també als graduats més destacats de l’ESMUC.

D’aquest total s’han valorat 14 candidats, i d’entre els 5 finalistes, els escollits com a residents han estat la soprano Sara Blanch, el guitarrista Izan Rubio i el pianista Adrian Blanco, tots tres representatius del gran talent musical emergent català i amb trajectòries formatives ben diverses. De tots ells s’ha valorat el seu talent artístic, així com el seu potencial per desenvolupar una destacada carrera tant al país com a l’estranger, i també, molt especialment, l’aportació que pot fer el programa Residències Musicals al seu creixement professional.

Pel que fa als instruments, enguany, la guitarra, per primera vegada en aquest programa, tindrà un  protagonisme destacat, tot posant en valor la tradició guitarrista catalana i les noves generacions. Així mateix, la veu, torna a estar present, i per primera vegada amb la tessitura de soprano. El piano, tan esperat pel públic d’una ciutat pianística com Barcelona, planter de grans intèrprets, tornarà a ser present a la programació com en totes les temporades anteriors.

El calendari de programació previst és, com a la temporada anterior, oferir un concert a La Pedrera el tercer diumenge de cada mes per la tarda. D'altra banda, el cicle manté l'alternança dels residents i protagonitzaran un concert diferent cadascun d’ells per tal d’oferir al públic una temporada de concerts amb una programació més variada i atractiva.

Aquest format permet als residents treballar amb més temps els seus programes i, alhora vincular-se al programa de Residències de la Fundació durant tota la temporada.

Amb aquest cicle la Fundació Catalunya La Pedrera dóna suport a joves talents musicals permetent a l’artista resident presentar tota la seva versatilitat, tant amb recitals solistes com amb diferents tipus de formacions; incentiva l’ampliació de repertoris i, alhora, contribueix a la projecció exterior de la seva carrera, tot fidelitzant el públic local cap a la seva proposta artística.

Els residents de la temporada 2017-2018

SARA BLANCH

SOPRANO

La jove soprano de més projecció internacional proposa a través del seu registre únic i timbre flexible, un viatge pel barroc, pel bel canto i pels compositors catalans contemporanis.

IZAN RUBIO

GUITARRA

La guitarra pren protagonisme de la mà d’un dels hereus de la tradició guitarrística catalana amb una innovadora proposta que inclou un duet de guitarra i piano, un trio de guitarres i un quartet de corda.

ADRIAN BLANCO

PIANO

Reconegut per la crítica i el públic dels Estats Units com un dels joves talents del piano contemporani, presentarà a La Pedrera tres propostes originals que ampliaran el seu atractiu repertori.