SALA DE PREMSA

< Tornar a l'índex

Barcelona, Dilluns, 19 Març, 2018

La Pedrera incorpora novetats a la visita per fer-la més suggestiva

Efectes de so, noves projeccions, i una il·luminació dinàmica, entre altres elements, reforcen la vinculació de La Pedrera amb la natura, font d’inspiració de Gaudí.

Marta Lacambra, directora general de la Fundació Catalunya la Pedrera ha declarat a la roda de premsa que: "Hem fet la visita més suggestiva i experiencial amb so, imatges i llums respectant la concepció de la visita".

Amb aquestes millores, la Fundació Catalunya La Pedrera converteix la visita en una experiència diferencial i suggestiva

La Fundació Catalunya La Pedrera ha presentat avui una sèrie de millores a la seva visita:  noves projeccions, efectes de so, una il·luminació dinàmica i millores gràfiques que fan del recorregut per l’edifici una experiència suggestiva que subratlla la visió gaudiniana de la natura. En definitiva, una visita renovada que fa que La Pedrera cobri vida.

Un concepte sensorial i suggestiu de visita perquè sigui memorable

La Pedrera modernitza la visita i la posa en línia amb les inquietuds del públic d’avui que no només busca contemplar i entendre els monuments, sinó també gaudir de noves vivències suggestives, que facin les visites memorables. Per fer-ho possible, s’ha elaborat un projecte -concebut i executat per Grup Transversal- amb la intenció que l’edifici cobri vida, moviment, batec, respiració... Tot això per fer vivencialment comprensible i immediata la idea que La Pedrera és una obra mestra de la natura. Eudald Tomasa, director general del Grup Transversal, ha afegit a la roda de premsa celebrada avui que: "amb aquestes accions volem que el visitant es connecti amb l'edifici a través de les emocions".

Una ala que ara cobra vida

La nova línia d’efectes comença a la planta baixa, al pati de Provença, on s’ha portat a terme una instal·lació de llum dinàmica i programada. L’objectiu és que aquesta coberta s’entengui com una immensa ala d’insecte que està cobrant vida, que està bategant. Diversos focus amb la tecnologia més actual combinen gammes cromàtiques i moviments per aconseguir aquest efecte.

Unes golfes que “devoren” els visitants

A les golfes (Espai Gaudí) s’ha instal·lat un nou sistema d’il·luminació que millora considerablement la percepció i lectura arquitectònica de l’espai. Així mateix, gràcies a una programació sectorial de la il·luminació, sincronitzada amb una banda d’efectes sonors, es produeix un efecte suggestiu: l’edifici cobra vida, la vida d’un ésser prehistòric immens, que podria ser una gran balena que respira i li batega el cor.

Així mateix, la il·luminació posa en relleu detalls molt curiosos i interessants d’aquesta planta, com per exemple les petxines que es conformen a través d’una determinada disposició dels arcs, o la sensació de gran esquelet de rèptil que s’assoleix en altres apartats.

Una gran emergència de la natura

El terrat es conforma com una gran orografia natural. Els badalots, grans elements escultòrics que protegeixen les escales que pugen al terrat, són l’expressió d’una natura antiga. Per això, a partir d’ara expressen els quatre elements que conformen la natura: la terra, l’aigua, l’aire i el foc es mostren al visitant a través de la sonorització de quatre badalots.

Els guerrers gegants parlen

El tres grans grups de guerrers del terrat cobren nova vida i ens parlen. I no de qualsevol manera, ja que reciten poemes relacionats amb els gegants: de Joan Maragall, Jacint Verdaguer, Jorge Luis Borges, Luis de Góngora, Lord Byron i Tennyson. I ho fan amb la veu profunda i greu que s’espera d’un guerrer antic o d’un gegant.

Nous vídeos subratllen el relat de la inspiració en la natura

La inspiració natural de l’edifici es mostra en dos audiovisuals que s’han instal·lat dins l’Espai Gaudí, a les golfes. El primer audiovisual és una producció en què, a través de la juxtaposició d’imatges d’elements de La Pedrera i de la natura, es percep clarament la inspiració de Gaudí en els sostres, baranes, columnes i estructura tan característica de La Pedrera.

Una obra mestra de la natura és el segon vídeo d’animació, que relata mitjançant una visió fantàstica l’origen purament natural de La Pedrera, projectat sobre un dels cilindres que contenen les escales que pugen al terrat. Aquesta peça ja ha rebut gairebé 40.000 visualitzacions.

Totes aquestes millores es completen amb la incorporació d’una nova il·luminació a les escales per emfatitzar-ne la qualitat arquitectònica. Sovint, per ser espai de pas, no se li atorga la importància que mereix. Les escales formen part del recorregut del visitant i, per tant, de l’experiència de conèixer La Pedrera. Precisament en aquest trajecte de vuit pisos, també s’hi han incorporat imatges perquè les persones que utilitzen l’escala puguin contemplar detalls dels sostres i dels forjats presents en múltiples formes i estructures a l’edifici.

En definitiva, La Pedrera ha incorporat novetats en el seu recorregut per fer de la visita a l’edifici una experiència singular i memorable. I, d’aquesta manera, posar en relleu la inspiració natural d’Antoni Gaudí que converteix La Pedrera en una obra mestra de la natura.

La Pedrera, el far de la Fundació Catalunya La Pedrera

La Pedrera és la seu i el principal equipament que gestiona la Fundació Catalunya La Pedrera, una fundació privada i independent que destina tots els recursos generats per les seves activitats a projectes socials, mediambientals, educatius i culturals. Aquests projectes beneficien cada any més de 400 mil persones a tot Catalunya.