SALA DE PREMSA

< Tornar a l'índex

Sant Vicenç dels Horts, Divendres, 13 Abril, 2018

La cooperativa social MANS participarà per primer cop a ALIMENTARIA

S’ubicarà al pavelló d’alimentació ecològica del recinte firal

La cooperativa social, impulsada per la Fundació Catalunya La Pedrera, donarà a conèixer el seu projecte que genera llocs de treball per a joves amb dificultats i col·labora amb la pagesia catalana per promocionar el producte de proximitat

MANS participarà per primer cop al Saló Internacional de l'Alimentació, Begudes i Food Service 'ALIMENTARIA' que tindrà lloc a Barcelona del 16 al 19 d'abril de 2018. La cooperativa s’ubicarà al pavelló d’alimentació ecològica del recinte firal Gran Via de Fira de Barcelona (Pavelló 1, Nivell 0, Carrer G, Estand 774-10). MANS ha estat una de les marques escollides pel Consell Català de la Producció Agrària Ecològica (CCPAE) que exposaran els seus productes al pavelló d’alimentació ecològica organitzat pel Ministerio de Agricultura y Pesca, Alimentación y Medio Ambiente (MAPAMA).

Amb la seva participació a la gran cita del sector de l’alimentació, la cooperativa social MANS donarà a conèixer el seu projecte ecològic i social. La cooperativa, que està impulsada per la Fundació Catalunya La Pedrera, treballa el camp en col·laboració amb la pagesia catalana per produir, transformar i comercialitzar productes ecològics, amb l’objectiu de generar llocs de treball per a persones amb dificultats, especialment joves en risc d’exclusió i persones amb discapacitat intel·lectual o trastorn mental, i acompanyar-los en el procés d’integració social i laboral. A l’estand de MANS també es podran conèixer els seus productes d’alimentació ecològics com ara fruits secs o fruita i verdura.

Sobre MANS

Actualment la cooperativa dóna feina a 37 treballadors d’inserció, 26 dels quals són joves en risc d’exclusió que treballen al centre logístic a Sant Vicenç dels Horts. Als Horts de Sant Benet hi treballen cinc joves més; i unes altres sis persones amb trastorn mental als camps de la Fundació El Molí d’en Puigvert a Palafolls (Maresme).

Des de 2013, any de la seva creació, la Cooperativa MANS, ha crescut de forma sostinguda i s’ha adaptat a la realitat de l’entorn competitiu en què està immersa. Les vendes van ser d’1,8 milions d’euros el 2017, amb un creixement notable del 38% respecte el 2016. Cal destacar que el 65% del producte comercialitzat és de proximitat. Aquest creixement s’explica principalment per la millor evolució de les vendes de productes ecològics al supermercats on són presents els productes de MANS, així com la seva introducció en dues noves cadenes de gran distribució durant el 2017.

Pel que fa a la vessant de producció ecològica MANS impulsa dos projectes. En primer lloc, el projecte agroecològic dels Horts de Sant Benet gràcies al qual s’han creat 5 llocs de treball per a joves amb dificultats. En l’actualitat hi ha una extensió conreada de 4 hectàrees a les terres del meandre que forma el riu Llobregat al seu pas per Món Sant Benet, ampliant el seu projecte d’inserció laboral de joves en risc d’exclusió a la comarca del Bages. En segon lloc, i amb l’objectiu de satisfer la demanda creixent de producte ecològic ha portat a la cooperativa MANS a buscar productors de fruita i verdura ecològica que complementessin la producció pròpia. Per aquest motiu impulsa una Xarxa de productors associats amb qui també es planifica regularment la producció per comercialitzar-la posteriorment als canals de la gran distribució. D’aquesta manera s’ha ampliat la incidència social de MANS a les estructures familiars vinculades al camp i que també es troben en situació de vulnerabilitat per les fortes pressions del mercat.

La Fundació Catalunya La Pedrera vol ajudar a més persones buscant solucions noves i creatives per oferir oportunitats a aquells que ho necessiten i per això impulsa la cooperativa MANS amb la voluntat de generar llocs de treball per a persones en risc d’exclusió a través de la producció, transformació i comercialització de productes ecològics i amb un compromís pel territori i la sostenibilitat.