SALA DE PREMSA

< Tornar a l'índex

Barcelona, 11/06/2018

La Fundació Catalunya La Pedrera presenta la memòria d’activitats 2017: Més de 400.000 somnis fets realitat

Els programes de la Fundació han consolidat el seu benefici social per damunt de les 400.000 persones l’any

Les persones amb discapacitats o en risc d’exclusió social, gent gran, infants i joves, en el focus de la seva acció

Més de 400.000 persones s’han beneficiat durant l’any 2017 de la tasca social, cultural, educativa o mediambiental de la Fundació Catalunya La Pedrera, segons posa en relleu la memòria d’activitats “Somnis fets realitat” que l’entitat acaba de fer pública. La diversitat d’iniciatives ha permès arribar a 414.192 persones beneficiàries, dada que consolida el benefici social de la fundació per damunt de les 400.000 persones.

L’acció social de la fundació és possible gràcies als 1,4 milions de persones que el 2017 van visitar l’edifici de La Pedrera, els espais de la Xarxa d’Espais Natura o van utilitzar les instal·lacions de Món Sant Benet. “La Cooperativa MANS, la Fundació Topromi o el projecte Escoles Tàndem són algunes de les iniciatives que ens encoratgen a seguir treballant per fer créixer la Fundació Catalunya La Pedrera”, ha declarat Marta Lacambra, directora general de la Fundació Catalunya La Pedrera.

Més enllà de les xifres, el president de la Fundació, Germán Ramón-Cortés, posa l’èmfasi en les persones i assenyala que la memòria descriu “moltes actuacions mitjançant el desenvolupament de tretze conceptes distints per aconseguir que les persones puguin tenir un futur millor i més just que, en definitiva, és el nostre objectiu”.

ELS PROJECTES DESTACATS AL 2017:

2.181  persones grans han millorat la seva qualitat de vida

Fem activitats per a les persones grans que comencen a tenir problemes de memòria i/o malalties pròpies del procés d’envelliment perquè mantinguin les seves capacitats i autonomia.

87.000 nois i noies han pres part en els tallers educatius

Impulsem les Escoles Tàndem amb les més prestigioses institucions del país i disposem d’uns serveis educatius orientats a estimular la creativitat, la imaginació, la participació i l’intercanvi.

150 llocs de treball per a persones amb discapacitat o en risc d’exclusió social

Treballem perquè els joves i les persones en dificultats tinguin un lloc de treball i s’integrin plenament a la societat.

5.029 joves participen en programes de promoció científica

Contribuïm a tenir els científics millor preparats amb accions a l’educació secundària i superior: Joves i ciència, Bojos per la ciència, Professors i ciència, etc.

63.977 persones visiten els 26 Espais Naturals

Una oferta d’educació ambiental de qualitat a MónNatura Pirineus, MónNatura Delta de l’Ebre i els Espais Natura del Congost de Montrebei, la Muntanya d’Alinyà i el Coll de Can Maçana-Montserrat.

220.000 espectadors d’activitats culturals, de debat i de foment del talent jove i creatiu

Apropem la cultura al públic català tot potenciant el talent dels joves creadors del país i creem àmbits de trobada per reflexionar sobre temes que ens interpel·len per la seva universalitat.

647 voluntaris han participat en accions socials i mediambientals

Obrim els projectes a la participació del voluntariat perquè creiem que la seva participació amplifica els efectes positius de les accions endegades.

Podeu consultar la Memòria 2017 aquí

Nota de premsa per àrees territorials:

Tarragona i Terres de l'Ebre

Catalunya Central

Girona

Lleida

Fundació Catalunya La Pedrera

La Fundació Catalunya La Pedrera vol ajudar a més persones, oferint oportunitats, fomentant el talent, la creació i l’educació, conservant el patrimoni natural i cultural, i ho fa buscant noves solucions amb independència, sensibilitat, originalitat i rigor per construir un futur millor i més just.

Més informació - Comunicació, Fundació Catalunya La Pedrera

Per sol·licitar més informació o imatges contacteu amb premsa@fcatalunyalapedrera.com

Anna Bellorbí Tel. 932 142 543 /  682 73 84 78

Alba Tosquella Tel. 93 214 25 35 / 625 36 55 60