SALA DE PREMSA

< Tornar a l'índex

Amposta, 28/11/2017

MónNatura Delta posa en marxa una nova visita amb la Confraria de pescadors de Sant Pere

“La pesquera de la Tancada” és una visita complementària a la del centre, per conèixer la pesquera de la bassa de la Tancada i les arts de pesca tradicionals

El proper dissabte 2 de desembre comença a MónNatura Delta de l’Ebre una nova activitat especial que es porta a terme amb la confraria de pescadors de Sant Pere.

Sota el nom de “La pesquera de la Tancada”, l’equipament de la Fundació Catalunya La Pedrera descobreix el dia a dia dels pescadors i les arts de pesca tradicional del Delta de l’Ebre.

La pesquera de la bassa de la Tancada pertany a la Confraria de pescadors de Sant Pere i gestiona la pesca a la bassa de la mateixa manera que fa 400 anys.

Les basses del delta es caracteritzen per la gran concentració de nutrients provinents de la mescla d’aigua dolça del riu i l’aigua salada del mar. Això dona lloc a l’existència d’una gran varietat d’espècies de peixos que fa que la pesca sigui una activitat econòmica molt important al delta.

En aquesta activitat es visita la pesquera, i es coneix de primera mà la feina dels pescadors que hi viuen. Alhora es podrà observar, i fins i tot comprar, el peix que es captura amb les arts de pesca centenàries.

Es tracta d’una visita dirigida a tot tipus de públic. Té una durada de 90 minuts, i que es repetirà també pel Pont de la Puríssima.

MónNatura Delta de l’Ebre

MónNatura Delta de l’Ebre és un projecte de la Fundació Catalunya La Pedrera, inaugurat el 2012, que convida a fer un viatge que combina terra i mar, aigua dolça i aigua salada, peixos i aus excepcionals.

Situat a la llacuna de la Tancada, en un paratge únic per a la concentració de fauna, MónNatura Delta de l’Ebre permet descobrir un entorn natural de gran riquesa en una de les zones humides més importants de l’Europa occidental.

La Fundació Catalunya La Pedrera està compromesa amb la preservació i gestió del patrimoni natural i treballa per la sensibilització i l’educació ambiental. També ofereix oportunitats als que més ho necessiten, fomenta el talent, la creació, l’educació, i la cultura.