SALA DE PREMSA

< Tornar a l'índex

Barcelona, 21/02/2018

‘’La cuina del senglar a Catalunya tracta de com convertir un problema en una oportunitat”, Miquel Rafa, director de Territori i medi ambient de Fundació Catalunya La Pedrera

Avui Món Sant Benet ha acollit la presentació de ‘La Cuina del Senglar a Catalunya’, un projecte impulsat per la Fundació Catalunya La Pedrera i la Fundació Alícia per aportar solucions a un problema territorial: l’excés de senglars. La jornada anava dirigida a cuiners, restauradors i treballadors i empresaris de l’hostaleria de l’entorn rural. La presentació ha comptat amb la participació de Montse Barniol, directora deneral d’Ecosistemes forestals i gestió del medi.

El director de l’àrea de territori i medi ambient de la Fundació Catalunya La Pedrera, Miquel Rafa,  ha presentat la guia com “una oportunitat” per tractar l’excés de senglars que pateixen diferents comarques de Catalunya. Toni Massanés, director d’Alicia, ha destacat que "una part de la solució del futur és menjar-nos una part del problema". Segons Massanés, cal posar en valor la carn de senglar perquè “és una de les més complertes” a nivell nutricional. Entre d'altres propietats, té poc greix, ferro i vitamines del grup B, "però el que més interessa del senglar és que la majoria de greixos que conté són àcids grossos oleics de bona qualitat".

La directora general d’Ecosistemes forestals i gestió del medi, Montse Barniol, ha assenyalat que una de les preocupacions més esteses entre els consumidors és la seguretat alimentària . Ara, amb "innovació i tècnica”  es vol tornar a posar en valor una carn que ja era consumida pels nostres avantpassats. Barniol ha avançat que el Departament ja està treballant en un decret de comercialització de carn de caça que podria entrar en vigor en el proper any. .

Els cuiners Marc Puig-Pey, de la Fundació Alicia, i Jordi Alvarez, de Món Sant Benet, han fet una demostració i han cuinat sis plats a base de senglar, posant en pràctica la guia de la cuina del senglar.

Tant la Fundació Catalunya La Pedrera com la Fundació Alicia són entitats amb sensibilitat mediambiental, que busquen solucions davant dels problemes territorials. ‘La Cuina del Senglar’ es presenta com una de les opcions viables i sostenibles per respondre un problema que va a l’alça.  La Fundació Catalunya La Pedrera vetlla per protegir, preservar i millorar l’ecosistema i el paisatge de Catalunya.  En una línia més pràctica, l’objectiu d’Alicia és desenvolupar materials útils per a professionals de la restauració de les zones amb excés d’aquest animals.