SALA DE PREMSA

< Tornar a l'índex

Lleida, 20/06/2018

La Fundació Catalunya La Pedrera i la Universitat de Lleida renoven la seva col·laboració

L’acord beneficia estudiants de la Universitat de Lleida relacionats amb medi ambient

El Campus d’Alinyà de la Fundació Catalunya La Pedrera ha acollit aquests dies els estudiants del màsters forestals

La Fundació Catalunya La Pedrera i la Universitat de Lleida (UdL) han renovat el seu compromís de col·laboració amb la signatura d’un nou conveni de col·laboració que estimularà el desenvolupament de projectes i activitats de recerca, d’assessorament, formatives i de divulgació en l’àmbit del medi ambient. Concretament en els espais naturals gestionats per la Fundació Catalunya La Pedrera a les comarques de Ponent com ara la Muntanya d’Alinyà, el Congost de Mont-Rebei o l’Estany d’Ivars i Vila-sana.  A l’acord, també s’ha afegit la participació de la UdL en dos programes de la Fundació: el programa Beques per a Màsters d’Excel·lència i el reconegut programa ‘Joves i Ciència’.

Més de 160 alumnes es beneficien de l’acord de col·laboració

La col·laboració entre ambdues institucions es remunta a l’any 2013 i, des d’aleshores, 139 alumnes hi han realitzat estades formatives de màster, especialment a la Muntanya d’Alinyà, però també al Congost de Mont-Rebei, l’Estany d’Ivars i Vila-sana, MónNatura Pirineus o l’espai de Montserrat-Coll de Can Maçana. D’altra banda dos alumnes han realitzat treballs de fi de grau o de màster vinculats a projectes de la Fundació Catalunya La Pedrera, i 10 han realitzat pràctiques formatives.

D’altra banda, el programa de Beques per a Màsters d’Excel·lència, posat en marxa per la Fundació, ha comptat amb la participació i reconeixement dels màsters European Forestry, Mediterranean Forestry i  Recerca Biomèdica de la UdL, i ha permès que 14 alumnes de la UdL hagin rebut beques per a cursar Màsters.

La UdL impartirà un curs a `Joves i ciència’ sobre canvi climàtic

Aquest any destaca la participació per primer cop de la ETSEA - UdL en el programa Joves i Ciència amb l’objectiu de fomentar les vocacions científiques dels joves estudiants amb talent i interès per la ciència. La col·laboració de la UdL es durà a terme a les Estades MónNatura Pirineus amb el projecte d’educació científica ‘Mirant des del cel: com afecta el canvi climàtic als nostres boscos?’ durant els mesos d’estiu. Amb aquest projecte els estudiants podran conèixer els canvis que s’estan produint als nostres ecosistemes mitjançant l’aplicació de noves tecnologies i fonts de dades mediambientals, que van des de satèl·lits que proporcionen imatges multiespectrals fins a càmeres instal·lades en drons.

Campus de Ciències Ambientals i de la Terra de la Muntanya d’Alinyà

Aquest dies una quarantena d’estudiants dels els màsters de Gestió Forestal i de Recursos Naturals al Mediterrani i del Màster European Forestry de la UdL han visitat el Campus de Ciències Ambientals i de la Terra de la Muntanya d’Alinyà.

Durant el 2017, gràcies als acords signats amb la Universitat de Lleida (UdL), Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i la Universitat de Barcelona (UB), 177 estudiants i professors d’aquests centres universitaris van realitzar durant el 2017 els seus projectes de fi de grau o estada de màster a la Muntanya d’Alinyà, un espai ideal per al desenvolupament d’estudis i pràctiques de camp.