12/07/2017

90 estudiants internacionals, a la segona edició del Barcelona International Youth Science Challenge

BIYSC a La Pedrera 2017

El Barcelona International Youth Science Challenge acull aquests dies a 90 estudiants de tot el món amb l’objectiu de fomentar vocacions científiques. El programa internacional, impulsat per la Fundació Catalunya La Pedrera i que va celebrar ahir a La Pedrera la cerimònia d'inauguració, seguirà fins el 21 de juliol a Barcelona. Amb l’objectiu de potenciar l’interès per la ciència i l’excel·lència educativa, 90 joves treballaran a deu centres de recerca de Catalunya amb investigadors de prestigi internacional.

La segona edició del BIYSC compta amb estudiants de 16 a 18 anys de 8 països europeus —Bèlgica, Malta, Itàlia, Espanya, Holanda, Suïssa, Polònia i Alemanya— i 10 països de la resta del món —Xina, Taiwan, Estat de Palestina, Xile, Austràlia, Bahames, Hong Kong, Singapur, Estats Units i Malàisia—.

Durant dues setmanes els participants desenvolupen un projecte de recerca al centre que hagin escollit i participen en xerrades i debats científics. A més, ex-participants d’altres programes de la Fundació Catalunya La Pedrera, com Joves i Ciència o Bojos per la Ciència, i altres col·laboradors, realitzen tallers sobre àrees tan diverses com comunicació i emprenedoria científica, impressió 3D, música i tecnologia o il·lustració científica.

Els participants tenen l’oportunitat de treballar en 10 centres de recerca d’excel·lència de Catalunya desenvolupant projectes en àmbits tan diversos com la biomedicina, la genètica, la biotecnologia, la química, la robòtica o la nanotecnologia. A més, aquesta edició compta amb dos projectes nous, un en l’àmbit de l’astrofísica a l’Institut de Física d’Altes Energies (IFAE) i un altre en el de la  bioinformàtica al Barcelona Supercomputing Center (BSC-CNS).

En finalitzar el BIYSC els participants tenen 5 mesos per redactar una memòria sobre el seu projecte. Els dos joves que millor hagin superat tots els desafiaments que el programa planteja seran premiats per la Fundació Victor Grifols i Lucas i la Fundació Catalunya La Pedrera amb dues beques per participar al London International Youth Science Forum (LIYSF).

Amb aquesta nova edició del BIYSC, la Fundació Catalunya La Pedrera consolida el seu primer programa per fomentar vocacions científiques entre joves d’àmbit internacional. Amb 10 anys d’experiència en la promoció de l’esforç i l’excel·lència educativa en ciència a Catalunya, gràcies a programes com Joves i Ciència, la Fundació continua treballant per inspirar als futurs científics de tot el món.