30/09/2017

Èxit de públic en la gran festa d’aniversari dels 10 anys de Món Sant Benet

Món Sant Benet ha culminat avui la celebració del seu desè aniversari amb una gran festa popular oberta a tota la ciutadania. Centenars de persones no s’han volgut perdre l’esdeveniment que ha permès descobrir l’equipament i els projectes que s’hi duen a terme.

La jornada ha comptat amb espectacles i tallers per a petits i grans. Un dels moments més àlgids s’ha viscut, al migdia, amb l’espectacle d’acrobàcies i música en viu "Violeta", de La Persiana i "Venacio y los jóvenes de antaño". Tot i la pluja, també en destaca  la gran afluència que ha tingut, al vespre, el concert de La Locomotora Negra. Considerat el millor conjunt de jazz de Catalunya, ha estat l’encarregada de posar el colofó a la celebració.

El teatre còmic de Claret Papiol i la música  del conjunt finalista d'" Oh Happy Day" A grup Vocal, han comptat també amb la complicitat dels assistents. L’artista, referent de la renovació del llenguatge del pallasso clàssic, ha descobert Món Sant Benet als visitants  amb un punt de vista còmic. Per la seva part, el cor ha ofert una llarga llista d’actuacions per tots els racons del Monestir.

L’altre plat fort de la jornada han estat les activitats per als més petits. Els tallers d’alimentació i ciència infantils –n’hi havia més d’una dotzena– han arribat al ple durant tot el dia. També han estat molt seguides les activitats i jocs per a la mainada situats a l’exterior.

Pel que fa als grans, ressaltar que els tallers de la Fundació Alícia, adreçats a descobrir el treball que fan per millorar l’alimentació de les persones i per donar eines per assolir una alimentació sana i equilibrada, han exhaurit les places.

La possibilitat de conèixer el Monestir mil·lenari i l’antiga residència del pintor modernista Ramon Casas de forma gratuïta ha atret molts visitants durant tota la jornada. La intensiva restauració que s’hi va dur a terme amb la posada en marxa del projecte de Món Sant Benet, l’ha convertit en un dels conjunts monàstics medievals més ben conservats de Catalunya. Durant set hores i malgrat el xàfec de la tarda, l’entrada de participants s’ha mantingut durant tota la jornada.

Durant la festa s’ha projectat l’audiovisual “10 anys d’emocions”, que recull la tasca del que ha estat aquesta primera dècada de Món Sant Benet i que l’ha convertit en un referent cultural i empresarial a Catalunya.

En paral·lel s’ha pogut conèixer la tasca que desenvolupa de la Fundació Catalunya La Pedrera per transformar i millorar la societat. S’han donat exemples dels projectes que s’estan duent a terme per construir una societat amb més oportunitats per a tothom; apropar la cultura a les persones, preservar i millorar el patrimoni cultural i mediambiental; accions d’innovació educativa promovent les vocacions científiques entre els joves; i millorar l’alimentació de les persones.