09/05/2018

L’exposició ‘Colita, perquè sí!’ viatja fins a Mataró

La Fundació Catalunya La Pedrera cedeix a la Fundació Iluro de Mataró la mostra «Colita, perquè sí!», exposada a La Pedrera al 2014, i que es podrà tornar a visitar a la capital del Maresme a partir del divendres 11 de maig i fins el 29 de juliol.

“Colita, perquè sí!” presenta 107 fotografies i documentació gràfica diversa (llibres, discos, cartells, etc.) que ofereixen una retrospectiva completa de la seva obra i posen de manifest la versatilitat del seu treball a través de la seva mirada carregada d’intenció i humor: des del món del flamenc a la lluita feminista, el cinema, la Nova Cançó, la Gauche Divine, el món de l’espectacle o la vida a la seva ciutat, Barcelona.

La mostra, comissariada per Laura Terré, presenta la trajectòria vital i creativa  de Colita lligant tot el seu univers: amics, plaers, idees, espais estimats. Un viatge en el temps, des dels difícils anys 60, passant per la transició democràtica, fins arribar a l’actualitat.

Colita
Isabel Steva Hernández, més coneguda per Colita, va néixer a l’Eixample barcelonès el 24 d’agost de 1940 al si d'una família benestant. A finals dels 50, coneix els fotògrafs Oriol Maspons, Julio Ubiña i Xavier Miserachs amb els quals aprèn l’ofici; posteriorment l’any 61 es va convertir en l’ajudant de Miserachs.  L’any 1962 Paco Rebés li encarrega que faci retrats dels personatges de la pel·lícula Los Tarantos dirigida per Francisco Rovira Beleta. Allà va descobreix el flamenc, el qual esdevindrà un tema central en la seva carrera, tot retratant tant els gitanos del Somorrostro com Carmen Amaya, un personatge que la fascinà.

La Fundació Catalunya La Pedrera participa en la recuperació de la memòria dels fotògrafs més destacats de la segona meitat del segle XX i amb la voluntat d’apropar la cultura a tota la societat.

#ColitaperqueSí

Més informació a: