26/05/2017

El candidat al Nobel de Física i cofundador del projecte LIGO, prof. Kip Thorne, imparteix una conferència a La Pedrera

La Pedrera ha acollit una conferència sobre l’exploració de l’univers amb ones gravitacionals del professor Kip Thorne, és Feynman Professor de física teòrica, emèrit, al California Institute of Technology (Caltech), candidat al premi Nobel de Física i cofundador del projecte LIGO. El LIGO (the Laser Interferometer Gravitational-wave Observatory) ha detectat i desxifrat les ones produïdes per la col·lisió de dos forats negres a mil milions d'anys llum de la Terra. Les ones gravitacionals són ondulacions en el teixit de l'espai i el temps que foren predites per Albert Einstein fa 100 anys. Després d'un esforç de mig segle, els éssers humans hem tingut el nostre primer contacte amb aquestes ones gràcies a aquest projecte científic.

La conferència és una de les activitats desenvolupades en el marc de la Càtedra Ignacio Cirac – Fundació Catalunya-La Pedrera de l’ICFO i en col·laboració amb l’Institut de Ciències del Cosmos de la Universitat de Barcelona (ICCUB), l’Institut de Física d’Altes Energies (IFAE), l’Institut de Ciències de l’Espai (ICE) i l’Institut d’Estudis Espacials de Catalunya (IEEC).

Durant la conferència " Exploring the Universe with Gravitational Waves: From the Big Bang to Black Holes” el nombrós públic assistent a La Pedrera ha pogut escoltar com el Prof. Thorne ha explicat, els orígens del projecte LIGO, que va cofundar, i els seus descobriments, així com el futur de l’astronomia d’ones gravitacionals.