NOTÍCIES

04/06/2017

La Festa dels Menuts de MónNatura Delta es consolida com a trobada anual per a les famílies

Centenars de persones, la majoria famílies, han fet front al mal temps i han participat aquest diumenge a les nombroses activitats organitzades a la festa familiar de MónNatura Delta de l’Ebre. La Festa dels Menuts ha servit per commemorar també el cinquè aniversari d’aquest centre de la Fundació Catalunya-La Pedrera.

Aquesta nova edició, dedicada a la natura i a l’entorn del Delta, s’ha emmarcat dins del programa d’activitats de la Setmana de la Natura que se celebra a tota Catalunya aquests dies.

Des de les 10 del matí, i mentre la pluja ho ha permès, s’han dut a terme diferents tallers on els nens han conegut les fascinants aus del Delta de l’Ebre, o han participat en jocs per descobrir la fauna que viu al mar. També han pogut aprendre a pintar mandales amb pedres, fer figures de fang o participar en el taller d’arròs tradicional, entre d’altres.

Commemorant la Setmana de la Natura s’ha fet un Mercadet de natura amb parades de productes relacionats amb la natura i dirigits a nens i nenes. I per segon any, hi ha hagut també una activitat participativa de Land art per crear una gavina corsa de grans dimensions utilitzant elements naturals com sorra, canyes, pedres, etc. i que s’ha pogut contemplar des del mirador.

Els assistents també han pogut fer una volta amb les tradicionals barques de perxar, típiques dels pescadors de les basses, observar ocells des del Mirador 360º i fer un passeig en bicicleta elèctrica mentre el grup d’animació amenitzava la festa amb les seves cançons. A més, ha cridat molt l’atenció el taller de construcció amb canyes de bambú i teles de molts colors, i l’espai de conta contes a la caseta de l’Aguait.

En aquesta jornada hi participen diverses entitats molt arrelades al Delta de l’Ebre. Aquestes entitats i els productors locals ajuden cada any a que la festa de MónNatura Delta sigui un èxit.