05/10/2017

La Fundació Catalunya La Pedrera presenta una completa antologia del pintor català Joan Ponç. Sota el títol «Joan Ponç. Diàbolo», la Sala d'exposicions de La Pedrera acull aquesta mostra que fa palès el treball i la figura d’aquest creador oníric a través d’una àmplia selecció de pintures i dibuixos que la converteixen, sens dubte, en l’exposició més important que s’hagi fet fins avui.

L’exposició, comissariada per la historiadora i crítica d’art Pilar Parcerisas, arriba quinze anys després de la darrera retrospectiva que se li va dedicar a Barcelona. Presenta una nova interpretació antològica de l'obra i la figura del pintor Joan Ponç, des dels seus inicis a mitjan anys 40 i l’època del grup Dau al Set, fins a les darreres obres dels 80.

Joan Ponç mostra una pintura capaç d’explorar els racons més foscos i amagats de l’ésser humà. El caràcter únic i rar de la seva obra denota una soledat, un aïllament i un silenci que el converteixen en un solitari, un testimoni visceral de la penetració de la pintura en el misteri de la vida i de la mort com a experiència.

Amb aquesta exposició, la Fundació Catalunya La Pedrera té per objectiu continuar impulsant la creació per tal de potenciar el talent, la creativitat i la versatilitat, apostant per una proposta única i diferencial.

L’exposició es podrà veure a La Pedrera fins el 4 de febrer, i després viatjarà fins el Museu d’art Modern de Ceret amb qui s’ha coproduït l’exposició. Allà es podrà veure aquesta mostra a partir del 3 de març i fins el 27 de maig.