12/12/2017

La cooperativa MANS i Ferrer llencen un nou producte ecològic i amb finalitat social: els fruits secs MANS & FERRER

La cooperativa MANS i Ferrer han presentat el nou producte social i ecològic: els fruits secs MANS & FERRER a la seu de Conserves Ferrer a Santpedor (Bages).

El nou producte ja està a la venda a grans superfícies i botigues d’arreu d’Espanya a través de la xarxa comercial de FERRER i també a través de la botiga on-line www.shopferrer.com i a El Rebost de Ferrer (la botiga de fàbrica).

Els fruits secs són 100% ecològics i el més important, generen llocs de treball per a persones amb dificultats a la Fundació Topromi.

Durant la presentació als mitjans de comunicació, Joan Ferrer, president de Conserves Ferrer, ha destacat que el compromís de l’empresa bagenca amb MANS és una aliança a llarg termini i que vol reforçar la responsabilitat social de l’empresa alimentària.

Per a Jordi Balari, director de la Cooperativa MANS, aquesta nova aliança estratègica aportarà l’expertesa de FERRER en la comercialització dels productes agrícoles i alimentaris que produeix la cooperativa social.

Tot plegat ha d’ajudar a la inserció laborals de joves i persones amb dificultats, confirma Pau López, responsable d’empresa social de la Fundació Catalunya La Pedrera, amb la previsió de crear 6 llocs de treballs en els propers 2 anys. Per acomplir aquests objectius es preveu una facturació de 61.000 euros el primer any al mercat.

Jordi Serra, director general de Conserves Ferrer, ens confirma que els primers dies del producte a la venda apunten en aquesta bona direcció, amb més de 180 comandes a botigues de Catalunya, País Basc i Madrid.

MANS és una iniciativa que engloba diversos actors que fan possible la seva missió. El projecte va néixer el 2011 promogut per la Fundació Catalunya La Pedrera. MANS envasa i comercialitza productes ecològics produïts pels seus socis, Fundació Molí d’en Puigvert i els Horts de Sant Benet, i els 26 integrants de la Xarxa de Productors Associats.

La Fundació Topromi envasa els fruits secs del productors associats. Mari Paz Baena, directora de Topromi destaca que gràcies a aquest nou producte s'han pogut crear llocs de treball per a joves amb dificultats.

Des de MANS també es projecten productes transformats amb el suport de la Fundació Alícia i en col·laboració amb empreses agroalimentàries com Conserves Ferrer i Aneto.

El projecte social es du a terme en coordinació amb els Ajuntaments de Sant Vicenç dels Horts, Sant Boi de Llobregat, Navarcles, Sant Fruitós de Bages o Manresa per a la derivació de joves, i amb entitats socials expertes en la inserció social i laboral de joves amb dificultats que participen activament com la Fundació Formació i Treball o la Fundació Marianao.

FERRER és una empresa familiar especialitzada en conserves tradicionals i artesanals i un dels líders del mercat  nacional d’aliments preparats, amb més de 50 anys d’història.  A més de ser una empresa arrelada al territori, amb un fort posicionament a Catalunya, FERRER està present a la resta de l’estat i també a nivell internacional. FERRER té un compromís social que té com a objectius treballar  pel territori i aportar valor a la societat.