11/04/2018

Un diàleg entre cuina i cultura a Món Sant Benet

Jaume Biarnés, a Cultura i Alimentació

Un concert show-cooking i una proposta sensorial que inclou lectures de poemes amb degustacions. Aquestes són les dues activitats programades a Món Sant Benet que ha organitzat la Fundació Catalunya La Pedrera per aquest abril i que posaran en relleu la relació entre la cuina i diferents manifestacions artístiques.

Amb aquestes activitats sobre lírica i poesia a la cuina, la Fundació vol fer una especial incidència en els aspectes culturals i antropològics de l’alimentació, en un diàleg entre disciplines que mostrarà que els cuiners amb inquietuds sempre s’han inspirat en l’art.

Programació a Món Sant Benet

El dia 22 d’abril es durà a terme l’activitat “Cuina lírica: repertoris i receptaris clàssics”. Repetint l’activitat que ja es va fer l’any passat a La Pedrera, el xef de la Fundació Alícia Jaume Biarnés, i del musicòleg Xavier Chavarría, faran un repàs dels moments àlgids de la cuina clàssica i dels repertoris més populars de la lírica.

Demostracions de cuina en viu centrada en receptes “operístiques“, contextualitzades musicalment en directe, i degustació final. A més, s’ha programat una visita especial “Cuina lírica” el mateix diumenge 22 d’abril en què es posarà en solfa la relació entre algunes de les propostes gastronòmiques i el Ramon Casas més melòman.

Festa Alícia’t

Els dies 28 i 29 d’abril, i dins de les activitats de la Festa Alícia’t, la segona activitat, amb la proposta sensorial “Alimenta els sentits! Un viatge poètic pel pa, l'oli i el vi”. Aquesta activitat, que inclou degustacions i lectures, permet endinsar-se a través de tots els sentits en la descoberta de la triada mediterrània. El pa, l’oli i el vi esdevenen protagonistes d’un recorregut sensorial únic guiat amb la col·laboració de l’actor Pep Planas.

Més informació Cultura i Alimentació