Salut i Natura

La Fundació explica com fer salut aprofitant els recursos naturals que tenim al nostre abast

l contacte directe amb la natura ens proporciona salut i benestar tant en l’àmbit físic, com psicològic o emocional. Tot i així, es diu que patim un “síndrome de dèficit de natura” degut al progressiu allunyament del medi natural al què ha tendit la nostra societat, cada vegada més urbana.

Itineraris per descobrir i fer salut

Des de la Fundació posem al vostre abast més de 50 itineraris de la Xarxa Espais Natura  per fer passejades i excursions, descobrint indrets i paisatges sorprenents i alhora fent salut en contacte amb la natura.

Xarxa de Miradors de Postes de Sol

Els moments de sortida i posta de sol són moments especials, de serenitat, plens de sensacions que esdevenen úniques per a cadascú. Us proposem indrets de la Xarxa Espais Natura on podreu arribar fàcilment i gaudir de paisatges amb boniques sortides i postes de sol.

Descobriu-los aquí.

Les jornades La Salut i els Espais Naturals

El 22 i 23 de setembre de 2014 van tenir lloc a La Pedrera les jornades titulades “La Salut i Els Espais Naturals” , per tal de donar a conèixer experiències i estudis d’arreu del món que situen els espais naturals (boscos vells, espais d’elevada biodiversitat...) com a generadors de benestar i guaridors de diverses malalties.

Veure aquí les jornades en vídeo

Programa de les jornades

Llistat de recursos

Cada vegada són més els estudis que demostren dels beneficis del contacte entre les persones i la natura i que evidencien efectes terapèutics sobre la nostra salut.

En aquests enllaços trobareu diversos articles o pàgines web de referència sobre aquesta relació entre la salut i el contacte directe amb la natura.

Pàgines web

Contacteu amb nosaltres per correu o per telèfon al 93 214 25 65