FAQ Bojos per la ciència

Preguntes freqüents del programa Bojos per la ciència.

• Bojos per la ciència és exclusiu per a estudiants de batxillerat?

Sí. Els cursos de Bioenginyeria, Biomedicina, Bioquímica, Física, Matemàtiques, Medicina, Noves Tecnologies, Nutrició, Química i Supercomputació són per alumnat de 1r de batxillerat en la modalitat de ciències i/o tecnologia. El curs de Ciències de la Terra és per alumnat de 1r de batxillerat independentment de la modalitat i el curs d'Economia va adreçat a alumnat de 1r i 2n de batxillerat independentment de la modalitat.

• Em puc presentar per lliure?

No. Cada centre educatiu selecciona els estudiants que presenta a cadascun dels cursos. Per tant, primer parla amb el teu tutor/a. Tingues en compte que el teu tutor/a, cap d'estudis o director/a i un dels teus professors hauran de completar un formulari de recomanació online. A l’apartat d’inscripcions trobaràs tots els passos a seguir per a formalitzar la teva sol·licitud.

• Quants alumnes d’un mateix centre educatiu es poden inscriure a un curs del programa Bojos per la ciència?

Dins del formulari d’inscripció, cada estudiant te l’oportunitat de ser considerat per a un màxim de 3 cursos de Bojos per la ciència, per ordre de preferència. Per exemple: 1a opció) Curs de Ciències de la Terra, 2a opció) Curs de Matemàtiques, i 3a opció) Curs de Nutrició. No és obligatori omplir les tres opcions de cursos, si un estudiant només està interessat en el curs d'Economia es pot inscriure només a Economia.

Cada centre educatiu podrà presentar un màxim de 3 estudiants inscrits en primera opció per cada curs de Bojos per la ciència. Per exemple: un centre educatiu pot tenir 3 estudiants (diferents) inscrits en primera opció a cadascun dels 12 cursos del programa; en total 36 estudiants inscrits. Així, cada curs rebrà un màxim de 3 candidatures en primera opció per centre educatiu, i tantes candidatures en segona i tercera opció com estudiants l’hagin inclòs entre les seves preferències (no hi ha límit).

En cas de rebre més de 3 candidatures d’un centre educatiu (en primera opció) per un mateix curs de Bojos per la ciència, automàticament s’eliminaran totes les candidatures del centre per aquell curs.

Atenció! Si el vostre centre educatiu té 4 línies o més de batxillerat, contacteu amb nosaltres a bojosperlaciencia@fcatalunyalapedrera.com

• Com he de fer arribar la meva carta de motivació i expedient acadèmic?

A través de l’apartat d’inscripcions d’aquesta pàgina web. Ompliràs un formulari online, que t'arribarà quan els teus pares o tutors legals t'hagin inscrit (i hi posin el teu correu electrònic). Aquesta és l'única via admesa per a fer-nos arribar la teva carta de motivació i l'expedient. No s’acceptarà cap document enviat per correu postal o a través del correu electrònic.

• Com han de fer arribar el meu professor/a i el meu tutor/a la seva carta de recomanació? Per correu electrònic? Per correu?

A través de l’apartat d’inscripcions d’aquesta pàgina web. Ompliran un formulari online que els arribarà un cop els teus pares o tutors legals t'hagin inscrit i hi posin els correus electrònics dels professors (han de ser dues persones diferents). Aquesta és l'única via admesa per a fer-nos arribar les seves cartes de recomanació. No s’acceptarà cap document enviat per correu postal o a través del correu electrònic.

• Quan es tanquen les inscripcions dels cursos?

Es tanquen segons la data que s’indica al calendari que trobareu dins de l’apartat de calendari d’aquesta pàgina web.

• Em puc apuntar a més d’un curs de Bojos per la ciència?

Sí. et pots apuntar fins a 3 cursos. Al moment d’omplir la teva sol·licitud d’inscripció podràs escollir quina és la teva 1a, 2a i 3a opció entre tots els cursos del programa Bojos per la ciència que s’ofereixen. De totes les opcions que hagis posat només seràs seleccionat per participar a una, no en pots fer dos cursos alhora. No és obligatori omplir les tres opcions de cursos, si només estàs interessat en el curs d'Economia et pots inscriure només a Economia.

• Si ja he format part d’algun altre curs de Bojos per la ciència durant l’edició 2019 mentre feia 1r de batxillerat, em puc presentar al curs d'Economia de l'edició 2020 de Bojos per la ciència que està dirigit també a estudiants de 2n de batxillerat?

Sí, és totalment compatible, sempre que no es tracti del mateix curs.

• Si estic participant o he participat a altres programes de la Fundació Catalunya La Pedrera com el Joves i Ciència, el BIYSC o el Campus Natura em puc presentar al procés de selecció de Bojos per la ciència?

En el cas dels programes Joves i Ciència i BIYSC és totalment compatible sempre i quan compleixis els requisits d’accés. En el cas del programa Campus Natura NO és compatible donat que es poden solapar les sessions que tinguin lloc de gener a maig 2020 dels dos programes.

• Quin cost té?

Cada estudiant seleccionat farà l’aportació que s’indica dins de cada curs en concepte d’inscripció. Quant a les despeses de l’acció formativa en sí: corren a càrrec de la Fundació Catalunya La Pedrera. Quant a les despeses de desplaçament i dietes: van a càrrec de l’alumne.

• Si tinc consultes sobre la logística del programa (inscripcions, calendari, pagament, etc.) a qui puc fer la consulta?

Ho pots fer a través de bojosperlaciencia@fcatalunyalapedrera.com.

• I si tinc una consulta sobre el contingut del curs?

Podràs trobar la informació dins de cada curs o bé ho pots fer a través de bojosperlaciencia@fcatalunyalapedrera.com i nosaltres contactarem amb els centres de recerca pertinents.

< Torna a Bojos per la ciència