SALA DE PREMSA

< Tornar a l'índex

Món Sant Benet, 07/03/2019

III Jornada anual de productes d’alimentació ecològics - Les grans superfícies, oportunitat de creixement dels petits productors

La presència dels petits productors creix, de forma transversal, en un 72% de les categories de gran consum (alimentació, begudes i drogueria) en els supermercats i hipermercats estatals. Una xifra que il·lustra una tendència a l’alça que es replica en tots els mercats moderns. L’usuari compra pensant en allò petit, còmode i amb valors: productes propers i que puguin trobar-se a la vora de casa.

De fet, segons xifres de l’estudi “David i Goliat es troben al supermercat” que presentarà la consultora Kantar WorldPanel en el marc de la Jornada, a un 93% de les llars catalanes els agradaria trobar més productes locals i de proximitat als supermercats i/o hipermercats on compren, sense haver d’anar a buscar-los en botigues especialitzades. El consumidor associa a aquests productes valors com la qualitat i el retorn positiu a l’economia del territori.

Segons l’estudi de Kantar i la Fundació Catalunya La Pedrera, aquest interès planteja una doble oportunitat. Per una banda, un repte per a les grans superfícies que, fent una aposta pels productes locals i de proximitat, es diferencien i donen resposta a les demandes dels seus consumidors, sent així més competitius. Per altra banda, una oportunitat de creixement pels petits productors que tenen en les grans superfícies possibles nous canals on tenir presència.

Aquestes i altres qüestions es posaran a debat a la III Jornada anual de productes d’alimentació ecològics que organitza, per tercer any consecutiu, la Fundació Catalunya La Pedrera a Món Sant Benet el proper divendres, 15 de març. Una Jornada, gratuïta, enfocada a professionals i interessants en el sector dels productes alimentaris ecològics.

La Jornada, a banda de la presentació de l’estudi de Kantar Worldpanel, comptarà, també, amb la conferència de José Esquinas, enginyer agrònom que, durant 30 anys va treballar a la FAO (Organització de les Nacions Unides per a l’Alimentació i l’Agricultura). Esquinas aprofundirà en qüestions com: Com poden els territoris encaminar-se cap a un sistema alimentari més resilient i sostenible que fomenti la sobirania alimentària? Quins papers hi juguen els productors locals? Quin paper hi juga la tecnologia i com aquesta pot afavorir als petits productors locals? I quins límits ètics ens hem de plantejar?, entre altres interrogants.

Acte: III Jornada anual de productes d’alimentació ecològics. Reptes i oportunitats per les marques petites

• 9.00h. Acreditacions.
  • 9.30h Benvinguda institucional. A càrrec de Marta Lacambra, directora de la Fundació Catalunya La Pedrera.
  • 9.45 Conferència. A càrrec de José Esquinas, expert que va treballar a la FAO durant 30 anys ocupant-se de temes com els recursos genètics, la biodiversitat agrícola, la cooperació internacional i l’ètica per a l'agricultura i l'alimentació.
  • 10.45 Presentació de l’estudi “David i Goliat es troben al supermercat”. A càrrec Joan Riera director del sector alimentació de Kantar Worldpanel.
  • 11.15 Pausa.  Atenció als mitjans de comunicació
  • 11.45-14.15 Taula rodona: Perspectives, tendències i noves oportunitats en el sector ecològic amb representants de Kantar Worldpanel, EcoLogical,  Safrà del Montsec, Vegetalia i botiges Molsa.

Dia: Divendres, 15 de març de 2019

Lloc: Món Sant Benet – Sala Montserrat (Monestir)

Adreça: Camí de Sant Benet, s/n, 08272 Sant Fruitós de Bages

La part final de la Jornada la centrarà una taula rodona sobre perspectives, tendències i noves oportunitats del sector ecològic amb representants de petits productors i agents del sector.

El ponent José Esquinas estarà disponible per fer entrevistes amb mitjans de comunicació. Per sol·licitar-les, per demanar acreditacions de premsa o per a més informació, contacteu amb:

Premsa Fundació Catalunya La Pedrera

Isabel Palà  Tel.  689 386 777