Beques escolars i universitàries

El programa de beques escolars, iniciat l’any 2002, té com a objectiu oferir beques a estudiants en risc o situació d’exclusió social a través d’entitats socials de referència, per tal de prevenir el fracàs escolar. Des del 2016, amb les beques universitàries es facilita l’accés a l’educació superior als becats que volen seguir estudis superiors.

El programa pretén donar oportunitats als nois i les noies en risc o situació d’exclusió social, a través d’entitats socials de referència, per a prevenir el fracàs escolar. Les beques són molt flexibles i s’adapten a les necessitats de cada estudiant. Una part de l’import de la beca es destina a l’entitat per a les tutories dels becats i una altra al becat, i pot tenir diferents conceptes depenent de cada cas: material, transport, menjador, activitats extraescolars, etc.

Així mateix, volem facilitar que els i les joves que han estat en el programa Beques Escolars i tenen possibilitats d’accedir a l’educació superior no perdin l’oportunitat de fer-ho per qüestions socioeconòmiques. Per això, treballem amb les mateixes entitats socials per a oferir-los una oportunitat de formació que permetrà encarar la seva vida adulta amb més garanties de ser un adult feliç i compromès amb la societat.

Resultats

Durant el curs 2018-2019 s'han atorgat un total de 270 beques escolars. El perfil dels participants és d'una edat mitjana de 14 anys un 51% dels quals són noies i un 49% nois.

El 75% tenen entre 10 i 16 anys, tot i que el programa atén a nens i joves d'entre 10 i 19 anys. Des de l’any 2002 s’han concedit 3.538 beques, i s’han invertit 4.765.719€ en el programa. El curs 2019-2020 es preveu atorgar noves beques.

Pel que fa a les beques universitàries, se n’han atorgat un total de 15. El perfil dels participants és d’una edat mitjana de 19 anys, porten una mitjana de 7,5 anys participant al programa i estan fent algun dels següents estudis: enginyeria d'energia, educació primària, doble titulació d’enginyeria electrònica industrial i automàtica i enginyeria elèctrica, traducció i interpretació, química, medicina, dret, enginyeria informàtica, història de l'art, humanitats, enginyeria biomèdica, treball social, i gestió i administració pública.

Com obtenir una beca

Les beques es tramiten a través de les entitats socials de referència. Les entitats socials amb què es disposa de conveni pel curs 2018-2019 són:

• Fundació Comtal (Ciutat Vella, Barcelona)
  • Fundació Centre Obert Joan Salvador Gavina (Ciutat Vella, Barcelona)
  • Fundació ADSIS (el Carmel i Ciutat Vella, Barcelona)
  • Casal dels Infants per a l’acció social als barris (Ciutat Vella, Barcelona)
  • Salesians Sant Jordi - Martí-Codolar (Horta - El Carmel, a Barcelona, i Mataró)
  • Fundació Marianao (Sant Boi de Llobregat)
  • Fundació Pere Closa (Badalona i diferents indrets de Catalunya)
  • INSERCOOP SCCL (l’Hospitalet de Llobregat - el Prat de Llobregat)
  • Fundació El Llindar (Cornellà)
  • Fundació Jesuïtes Educació-Centre d’Estudis Joan XXIII (l’Hospitalet de Llobregat)