Gestió d'hàbitats

Per corregir la tendència dels paisatges i els hàbitats de l’espai natural dels cingles de Bertí, que s’havien anat homogeneïtzant, de manera que la vegetació consistia bàsicament en màquia molt densa i alzinar de rebrot, l’any 2007 la Fundació va signar un acord amb la Diputació de Barcelona per promoure una iniciativa de l’equip de Biologia de la Conservació de la Universitat de Barcelona, encaminada a desenvolupar accions de millora dels hàbitats i dels usos de la finca de l’Unyó de Bertí.

A aquest projecte també s’hi van afegir els propietaris de la finca i la Societat de Caçadors de Sant Quirze Safaja, cosa que representa un exemple immillorable d’iniciativa consensuada entre els diferents actors implicats en la gestió de l’hàbitat. En total, s’han generat 23 ha d’espais oberts, que han ajudat a diversificar els hàbitats i han afavorit tant les poblacions de les espècies presa com les de les aus rapinyaires.