SALA DE PREMSA

< Tornar a l'índex

Barcelona, 31/01/2019

Com pot la ciència ajudar-nos a menjar millor?

És possible menjar sa i de manera sostenible? És tan complicat com sembla? La Fundació Alícia planteja reflexionar i resoldre totes aquestes incògnites, i moltes altres, en la taula rodona: Alimentació saludable i sostenible. Què en sap la ciència? Què ens expliquen i per què no en fem cas? . L’activitat s’emmarca dins els actes de la Biennal Ciutat i Ciència i es realitzarà el proper divendres, 8 de febrer, a les 18.00h a l’auditori de la Pedrera.

La taula rodona comptarà amb la participació de la Dra. Elena Roura, responsable científica de la Fundació Alícia, el Dr. Jesús Contreras, catedràtic emèrit en antropologia i la periodista científica Cristina Sáez i serà moderada pel Director de la Fundació Alícia, Toni Massanés.

L’objectiu de la proposta és repassar les eines que fa servir la recerca per generar coneixement científic en l’àmbit de l’alimentació i de quina manera aquest ens ajuda a menjar millor, fent un especial èmfasi en el fet que no és senzill crear evidència sòlida en un àmbit alhora tan complex i quotidià, que depèn de tantes variables i interessos.

La trobada també servirà per fer un cop d’ull sobre com ens arriba aquest coneixement tan important per la nostra salut i benestar, perquè ens afecta a tots, cada dia i diverses vegades. Mai havíem tingut tanta informació ni tants canals per explicar-la i, paradoxalment, tampoc tanta desinformació i confusió: modes, súper-aliments o aliments demonitzats, dietes miracle... Tenir la capacitat de gestionar i discriminar fàcilment la informació que ens convé és clau per assegurar-nos una bona alimentació. Quin paper hi juguen els mitjans de comunicació i les xarxes socials en aquest procés? Hi ha prou criteri i responsabilitat a l’hora d’informar sobre una qüestió tan central de salut pública?

Per últim, la taula rodona ens ha de servir per prendre consciència i reflexionar sobre el fet que, tot i tenir accés a recomanacions clares compartides per les societats mèdiques i científiques i per les agències de salut, la societat no sembla aplicar-les. La pregunta queda a l’aire: Perquè no les tenim més en compte? Realment és tan difícil menjar cada dia amb un mínim d’equilibri i responsabilitat? Una cosa és el que al cos li convé i l’altra la que el cos ens demana? Les receptes màgiques ens atrauen més?

L’activitat ajudarà a resoldre aquests i altres interrogants amb la visió i l’experiència dels experts en la temàtica. Es tracta d’una activitat gratuïta i oberta, que tant interessarà als curiosos de la ciència o la nutrició com als professionals o estudiants de periodisme, usuaris de xarxes socials i en definitiva a tothom en la mesura que tots hem de menjar varis cops al dia. Així l’acte s’alinea amb els reptes generals que planteja la Biennal Ciutat i Ciència: posar la ciència a l’abast de tothom i integrar-la a la nostra quotidianitat.

La Biennal proposa, del 7 a l’11 de febrer, activitats gratuïtes en més de 60 equipaments de la ciutat de Barcelona i més de 80 tallers, xerrades i espectacles al voltant de la ciència.

Fitxa tècnica de l’activitat:

Data: divendres, 8 de febrer.

Lloc: Auditori de la Fundació Catalunya La Pedrera (FCLP).

Hora: 18.00h.

Més informació: https://www.biennalciutaticiencia.barcelona/ca

#CiutatiCiència

Fundació Alícia, un equipament de la Fundació Catalunya La Pedrera

La Fundació Alícia està situada al complex de Món Sant Benet, un equipament de la Fundació Catalunya La Pedrera. Situat a la comarca del Bages i en plena natura, Món Sant Benet ofereix una àmplia oferta turística i de restauració, i és un pol continu d’activitat cultural. En els darrers anys, el complex treballa, a més, per convertir-se en un centre de coneixement de referència en el camp de l’alimentació.

Altres activitats de la Fundació Catalunya La Pedrera en el marc de la Biennal

La taula rodona Alimentació saludable i sostenible, no és l’única activitat en la qual participa la Fundació Alícia (FCLP). L’equipament també serà present a l’ideató sobre alimentació que es durà a terme el dijous, 7 de febrer. Es tracta d’una jornada de treball amb un grup de 100 estudiants que col·laboraran per resoldre diversos reptes sobre alimentació i vida saludable.

Per altra banda, el dissabte 9 de febrer, la Fundació Catalunya La Pedrera també organitza la Jam Science Barcelona. Una activitat, dirigida a alumnes de 1r a 4t d’ESO, que té com objectiu motivar els joves en la ciència i la recerca.

Per sol·licitar més informació i/o assistir als actes:

Comunicació Fundació Catalunya La Pedrera

Telèfons: 93 214 25 39

689 386 777 (Isabel Palà)

625 365 560 (Alba Tosquella)

premsa@fcatalunyalapedrera.com / comunicacio@monstbenet.com