?>

Gestió d'hàbitats

L’espai Ter Vell és un indret d’aiguamolls de gran valor biològic i paisatgístic situat en el que antigament va ser un braç del riu Ter, entre els massissos de Begur i del Montgrí. L’Ajuntament de Torroella de Montgrí desenvolupa a l’espai un Projecte LIFE amb l’objectiu de recuperar els aiguamolls i els seus ambients aquàtics. Per això, l’any 2001 la Fundació va cedir l’ús de l’espai a l’Ajuntament, que hi va construir un sistema d’aiguamolls de depuració que ha servit per incrementar la qualitat de les aigües.

L’espai inclou una llacuna de poca fondària, envoltada per fileres de tamarius, i té un vast canyissar que acull vegetació específica, com el jull de platja, el panical marí o el rave de mar. Les aigües i el canyís proporcionen refugi i aliment a moltes aus aquàtiques, com ara la polla d’aigua, la fotja, l’agró roig, el bernat pescaire i el blauet, i, fins i tot, una au rapinyaire, l’arpella vulgar, també habita i cria en aquesta zona.