13/03/2013

Exposició "Perico Pastor, la Bíblia Il·luminada" a l'Espluga de Francolí

Il·lustració del Mar Roig

La Fundació Catalunya–La Pedrera i el Museu de la Vida Rural presenten un recull de dibuixos del reconegut dibuixant i il·lustrador Perico Pastor

A petició d’Enciclopèdia Catalana, Perico Pastor va realitzar un miler de dibuixos per tal d’il·lustrar els diferents llibres que conformen la Bíblia que es va editar aquell mateix any en una edició de luxe. Aquesta exposició presenta els dibuixos originals dels quals la Fundació en va fer una selecció d’uns 350 per tal de presentar-los primerament a la seva seu de La Pedrera de Barcelona i després itienerar-los a d’altres museus del territori.

L’exposició Perico Pastor: la Bíblia il·luminada, que es podrà veure a l'Espluga de Francolí des del 15 de març fins el 2 de juny,està constituïda per vint-i-quatre quadres, a dins del quals s’hi poden veure una selecció d’aquarel·les de cada llibre de la Bíblia (cada composició la conformen una selecció de 10-15 petites il·lustracions, en blanc i negre o en color). A part de les aquarel·les, s’hi troben uns exemplars dels llibres per a consultar i una pantalla on s’hi poden veure totes les obres que va dibuixar entorn d’aquest projecte.

Perico Pastor és, sens dubte, un dels artistes més destacats de la pintura actual del nostre país. Amb una absoluta maduresa com a persona i com a artista, ha omplert de llum i de color les pàgines de la Bíblia amb 1.000 il·lustracions, 350 en color i 650 en blanc i negre. L’artista no s’ha limitat a il·lustrar el text, sinó que s’hi ha submergit i s’ha deixat imbuir pels textos de la Bíblia. Les seves magnífiques imatges, amb un estil figuratiu, fresc i acolorit, són el resultat d’aquesta profunda immersió.