Gestió d'hàbitats

La Iniciativa Guardabosc és una iniciativa de la Fundació i de la Fundació del Món Rural per fomentar la ramaderia extensiva en zones forestals d’alt risc d’incendi.

L’objectiu d’aquesta iniciativa és múltiple, ja que mitjançant l’aprofitament de l’alimentació dels animals proposa fer una gestió natural del paisatge i eliminar l’excés de sotabosc, prevenint el risc d’incendis, alhora que es fomenta el manteniment de races autòctones i la revitalització de la ramaderia extensiva (escoles de pastors, noves tecnologies de gestió de ramats, estudis de mercat, etc.).

Actualment, la Fundació promou el Projecte Guardabosc-Montserrat, de pastura extensiva de boví, al seu espai natural Espai Natura Montserrat - Coll de Can Maçana (el Bruc), situat a la muntanya de Montserrat. Aquesta iniciativa es desenvolupa en col·laboració amb el Patronat de la Muntanya de Montserrat i la Diputació de Barcelona.

A més, es dóna suport a altres inciatives en la mateixa línia en d’altres indrets, com Matadepera, Camprodon, etc.