Projectes LIFE

El Projecte té com a objectiu bàsic la conservació dels boscos de pinassa (Pinus nigra), inclosos a la Xarxa Natura 2000 de Catalunya, a partir de l'implementació d'accions que abordin de manera integrada els principals problemes i amenaces que suporta l'hàbitat.

Aquestes pinedes ocupen més de 117.000 ha, 50% de les quals són formacions mixtes.

S'esperen com a resultats:

• Millora de l'estat de conservació de 320 ha de pinedes de pinassa, amb un elevat component demostratiu.
  • Increment del grau de reconeixement i sensibilització per part dels agents del territori i del públic en general sobre la problemàtica tractada i les solucions aportades pel projecte.
  • Difusió d'orientacions de gestió forestal sostenible i formació de personal tècnic i propietari per a la implementació de mesures de conservació de l'hàbitat.

El projecte l'executen quatre socis: Centre de la Propietat Forestal, Centre Tecnològic Forestal de Catalunya, la Fundació Catalunya - La Pedrera i el Departament d'Interior de la Generalitat de Catalunya a través dels Bombers GRAF.