05/06/2013

MónNatura Delta de l’Ebre, premiat per la intervenció urbanística en espais exteriors

Món Natura Delta de l'Ebre

L’equipament MónNatura Delta de l’Ebre ha estat guardonat per l’Associació Amics i Amigues de l’Ebre, el Col·legi d’Arquitectes de Catalunya (Demarcació de l’Ebre) i el Col·legi d’Aparelladors, Arquitectes Tècnics i Enginyers d’Edificació de les Terres de l’Ebre amb el Premi de Qualitat Ebrenca 2013 en la modalitat d’intervenció urbanística – espais exteriors a la Restauració de les Salines de la Tancada – Món Natura Delta de l’Ebre.

El jurat, format per: Josep López i Ferré, Sabela Reverter i Masià Ferrán Torta i Pons, ha valorat el projecte paisatgístic i museístic de les antigues Salines de la Tancada, i ha destacat la intervenció integrada paisatgísticament i, alhora, potenciadora dels valors i bellesa de l’ecosistema del Delta, la seva etnologia i, en particular, de les Salines.

El projecte ha facilitat la recolonització de la vegetació i fauna autòctona i ha recuperat les antigues Salines de Sant Antoni, espai central i identitari del programa divulgatiu, conjuntament amb la reutilització de les construccions annexes.

El projecte de Món Natura Delta de l’Ebre és obra de l’Estudi Martí Franch, integrat pels arquitectes Martí Franch,Daniela Fuentealba, Gemma Batllori, Paula Lambán i Anna López i de l’arquitecte tècnic Ramon Garriga Rufach en la direcció d’execució.

El centre, promogut i gestionat per la Fundació Catalunya-La Pedrera, va obrir portes el març de 2012. Situat a la llacuna de la Tancada, en un paratge únic per a la concentració de fauna, l’equipament permet descobrir un entorn natural de gran riquesa en una de les zones humides més importants de l’Europa occidental.

La sal, les aus i la pesca tradicional són els tres grans eixos de MónNatura Delta de l’Ebre, i es poden veure representats en aquest conjunt d’espais que ajuden a entendre el valor del Delta i la seva singularitat.

Més informació: http://www.monnaturadelta.com