SALA DE PREMSA

< Tornar a l'índex

Món Sant Benet , 25/01/2019

Nova visita a la Fundació Alícia - Vols descobrir qui són els Homo Alimentarius?

Els Homo Alimentarius es defineixen com aquells individus predisposats a alimentar-se de manera més saludable. N’havíeu sentit a parlar? La nova visita a la Fundació Alícia, “A la recerca de l’Homo Alimentarius”, planteja als visitants el repte de descobrir qui és i on s’amaga aquesta espècie alimentària, i ho fa a través d’una proposta dinàmica i activa en un format similar al típic escape game.

En aquest cas, però, l’objectiu final no és aconseguir sortir de cap espai tancat, sinó, anar resolvent proves i jocs participatius que permetin al visitant obrir els cadenats de 4 caixes de grans dimensions que contenen les claus per resoldre l’enigma final: Qui són els Homo Alimentarius? Al final, els Homo Alimentarius s’amaguen entre nosaltres i la proposta ens permet identificar-los entre els visitants.

La visita permet descobrir, a través del joc, què fa i com treballa la Fundació Alícia (Alimentació i Ciència), centre referent en recerca en cuina situat a Món Sant Benet. Durant la visita, que té una durada aproximada d’una hora i mitja, els visitants descobreixen els projectes més rellevants de la Fundació Alícia i en coneixen el seu funcionament i model de treball.

A través de quatre protagonistes ficticis: la Maria, l’Èric, en Pere i l’Anna, la visita repassa alguns dels grans eixos d’investigació i treball de la Fundació Alícia: innovar i treballar per millorar l’alimentació de les persones, amb especial atenció a les restriccions alimentàries i altres problemes de salut, que fomenta la millora dels hàbits alimentaris i que posa en valor el patrimoni alimentari i gastronòmic dels territoris.

La visita a la Fundació Alícia forma part de l’oferta d’activitats que planteja l’equipament de Món Sant Benet i que es completa, entre altres activitats, amb la visita Medieval i la Modernista al Monestir i la proposta estacional Els fruits de la terra.

Dades pràctiques

Lloc. Món Sant Benet (Sant Fruitós de Bages). Com arribar-hi, aquí

Hora de la visita. Dissabte i Diumenge a les 13.00h

Comprar entrada anticipada i consultar preus, aquí